9 מיליון שקלים יועברו לטובת חיזוק הזהות היהודית בישראל

ועדת הכספים אישרה את המלצת "הבית היהודי" להעברת תוספת תקציבית למרכזי הזהות היהודית ברחבי הארץ, פי שתיים יותר לעומת אשתקד

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/11/13 14:32 כא בכסלו התשעד

9 מיליון שקלים יועברו לטובת חיזוק הזהות היהודית בישראל
יחצ, צילום: יחצ

ועדת הכספים בכנסת אישרה הבוקר (א') תוספת תקציבית משמעותית עבור פעילות מרכזי הזהות היהודית שמאוגדים תחת 'זהות'- איגוד המרכזים לזהות יהודית שמייצג 39 עמותות, הפועלות בפיקוח האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. תקציב המרכזים השנה יגדל ב- 9 מיליון שקלים לטובת העמקת והרחבת הפעילות החינוכית בחברה הישראלית, סכום גדול כמעט פי שתיים לעומת אשתקד.

סגן שר החינוך אבי וורצמן האחראי על המרכזים להעמקת זהות יהודית במשרד החינוך אמר היום כי הוא ”שמח שבימים האחרונים הצלחנו להשלים תוספת משמעותית וגדולה למוסדות וגופים רבים בציונות הדתית ושמח במיוחד שהבית היהודי התגייס כולו לטובת המוסדות החשובים הללו שמהווים את השדרה המרכזית של הפעילות החשובה להעמקת החינוך והזהות היהודית והערכית במדינת ישראל“.

מנכ"ל זהות איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק ציין כי "התוספת התקציבית משמעותה הגדלת היקף הפעילות ושיפור האיכות. אני רוצה להודות לשמריהו הרמן, סגן השר אבי וורצמן, וחברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי, איילת שקד וזבולון כלפה על התמיכה בנושא". עוד הוסיף גרנק כי: "אנחנו שמחים ששר החינוך הרב שי פירון, צוותו ושרים נוספים מבינים את החשיבות בהנגשת הזהות היהודית לכלל הציבור בישראל".

יו"ר זהות איגוד המרכזים לזהות יהודית, הרב חיים רטיג, אמר כי הוא ”שמח על שיתוף הפעולה והראייה הרחבה של האגף לתרבות תורנית ושל מפלגת הבית היהודי", עוד ציין כי: "בכל פעם שאנחנו נפגשים עם שמריהו הרמן והצוות שלו אנחנו מרגישים בבית, הם מגלים מקצועיות ותמיכה גדולה, אנחנו מקווים להמשיך לשתף פעולה".

ראש סיעת הבית היהודי, איילת שקד: "מפלגת הבית היהודי רואה כאחת המשימות העיקריות את חיזוק הזהות היהודית בכלל עם ישראל. לשם כך הקמנו מנהלת לזהות יהודית, ולשם כך חיזקנו את המרכזים להעמקת הזהות היהודית שפועלים בצורה נפלאה בבתי ספר ברחבי הארץ".