יהדות צפון אמריקה: לא לתוכנית קרי

המועצה האזורית שומרון קיימה כנס הסברה למען ישראל עם ראשי קהילות, ראשי ארגונים יהודים ואנשי ממשל אמריקאי בארה"ב. גרשון מסיקה: באנו להגיד לא לתוכנית שתי המדינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/13 15:25 יז בכסלו התשעד

יהדות צפון אמריקה: לא לתוכנית קרי
יחצ, צילום: יחצ

השבוע קיימה המועצה האזורית שומרון כנס הסברה למען ישראל עם ראשי קהילות, ראשי ארגונים יהודים ואנשי ממשל אמריקאי בארה"ב.

באירוע אליו הגיעו כ-300 בני אדם מראשי הקהילות היהודיות בארה"ב ומראשי הארגונים למען ישראל בארה"ב והתקיים בבית הכנסת ווסט סייד במנהטן בניו יורק השבוע, הביע ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה ביקורת קשה כלפי התייחסות הממשל האמריקני לנושא הסכסוך הישראלי פלשתיני וכלפי מפעל ההתיישבות ביו"ש

”בכל נושא הסכסוך הישראלי פלשתיני הממשל האמריקני בחר בצד הערבי“, אמר מסיקה, ”עם ישראל חזר לארצו לאחר 2000 שנות גלות על פי ההבטחה ההיסטורית, ונראה שארה"ב שכחה את המחויבות שלה לישראל". את הדברים הוא בהתייחס ללחץ שמפעילה ארה"ב על ישראל בכל הנוגע להתיישבות ביו"ש ובנושא איראן. עוד הוא הוסיף ואמר: "אנחנו יושבים ביהודה ושומרון בזכות ולא בחסד, הגיע הזמן לומר זאת ללא בושה. זו הארץ שלנו, לא גזלנו אותה מאיש".

באירוע השתתפו ראשי ארגונים בין השאר: ישראל הצעיר, ארגון ציוני אמריקה, ידידי ליכוד אמריקה, ארגון אמריקאים למען ישראל בטוחה, יו"ר קרן נחלת ישראל, הארגון למען צדק משפטי בישראל, הפורום העולמי לדוברי רוסית בארה"ב, וראשי קהילות מרחבי ארה"ב.

סגן יו"ר ארגון ציוני אמריקה סטיבן גולדברג אמר כי "היהודים בארה"ב התומכים במפעל ההתיישבות ביו"ש לא צריכים להתנצל. הוא ציין כי "בארה"ב זה לא נחשב פוליטיקלי קורקט לתמוך במפעל ההתיישבות ביו"ש וכי הגיע הזמן לשנות את המצב". הוא הוסיף ואמר: "הגיע הזמן להשיב מלחמה במחאה ציבורית. ואף לצאת לרחובות. הוא ציין כי ישראל מצויה תחת איום של איראן וכי זה הזמן לתמוך בה".