כתב אישום נגד אתר האינטרנט הימני "הקול היהודי"

פרקליטות המדינה תגיש כתב אישום נגד עורכי ומנהלי אתר האינטרנט הפועל מיצהר, זאת בעקבות מאמר שפרסם בו הרב יוסי אליצור, בו הוא מציג "מפת דרכים" לפגיעה ברכוש צבאי וערבי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/11/13 12:13 יז בכסלו התשעד

כתב אישום נגד אתר האינטרנט הימני "הקול היהודי"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

פרקליטות המדינה החליטה להגיש היום (ד‘) כתב אישום נגד אתר האינטרנט הימני ”הקול היהודי“, זאת בשל מאמר שפרסם בו הרב יוסי אליצור, ממחבריו של הספר ”תורת המלך“. כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע.

"הקול היהודי" נחשב לאתר המזוהה עם הימין הקיצוני והוא מופעל על ידי מספר מתיישבים מיצהר. האתר תומך בעמדותיו של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" וממחברי הספר "תורת המלך". בשנים האחרונות הצליח האתר לחשוף לא מעט תוכניות עתידיות של צה"ל כלפי מתיישבים ואף שיטות פעולה של המחלקה היהודית בשב"כ או מעצרים של אנשי נוער הגבעות.

מדובר במאמר שפורסם לפני ארבע שנים, תחת הכותרת ”ערבות הדדית - האסטרטגיה“. במאמר מפרט הרב אליצור מספר טקטיקות לפעולה ביהודה ושומרון, בין היתר הוא מציע לפעול באלימות כלפי ערבים (”אם ליהודים אין שקט - גם לערבים אין שקט; אם הערבים מנצחים בגלל אלימות כלפי יהודים - גם היהודים ינצחו באלימות כלפי ערבים“), לחסום כבישים, להסב נזק לרכוש צבאי ולרכוש ערבי, להתנכל לאנשי המערכת המפשטית ואפילו להרוס את משרדי המנהל האזרחי (”אפשר לטפל בגוף המתקרא 'המינהל האזרחי'. בסיס המינהל בבית אל יכול בהחלט להוות יעד לפלישה מהירה ומדויקת של קבוצה גדולה, שתביא לנזק והרס באחד ממשרדיו המכובדים. אתם הורסים לנו - אנחנו הורסים לכם!“).

כתב האישום יוגש בכפוף לשימוש, כנגד מנהלי ועורכי אתר האינטרנט. כוונת הפרקליטות הוצגה במהלך דיון בבג"ץ בעתירות נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד לדין את מחברי הספר ”תורת המלך“ על הסתה לגזענות והסתה לאלימות.