הרב זאקס קורא לחרדים להתגייס לצבא

רבה הראשי לשעבר של בריטניה קרא לחרדים להתגייס לצה"ל - "ולו רק בגלל שהצבא הוא לעיתים, המקום הראשון שבו נפגשים חילונים, דתיים הלומדים להכיר ולהסתדר אחד עם השני"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/11/13 10:40 יז בכסלו התשעד

הרב זאקס קורא לחרדים להתגייס לצבא
קורי וידן, צילום: קורי וידן

רבה הראשי לשעבר של בריטניה קורא לחרדים להמשיך ולהתגייס לצה“ל, זאת מנימוק של ההגנה על מדינת ישראל, לצד מקומו המשמעותי של צה“ל ככור היתוך של החברה הישראלית.

הרב יהונתן זאקס אמר את הדברים בשיחה עם בוגרי הקורס של המחזור הראשון לקידום הידברות וחיים משותפים בחברה הישראלית בעמותת גשר. הקורס מיועד לאנשי מפתח שבאפשרותם לקדם את נושא ההדברות והגישור בחברה הישראלית ולהנהיג שינוי והדברות בקרב המגזרים בארץ.

באשר לפילוג ולשסעים הרבים בקרב החברה הישראלית, ציין הרב זאקס כי ”הקרב בין הדתיים לחילונים נובע מפחד. הפחד מכפייה דתית או להיפך אבל המצווה היא לא לפחד וברגע שיבינו כולם כי אין ממה לפחד, כך יוכלו כולם להיפגש, לשוחח ולגשר על הפערים הרבים שקיימים וכך לגרום לחיבור בין כלל המגזרים“.

”הייתי רוצה לראות עוד ועוד חרדים מתגייסים לצבא, ולו רק בגלל שהצבא הוא לעיתים, המקום הראשון שבו נפגשים חילונים, דתיים הלומדים להכיר ולהסתדר אחד עם השני“, הוסיף הרב זאקס.

כאשר נשאל על ההתבוללות בארה"ב, טען הרב כי בכל שנותיו כרב הראשי באנגליה, פעל למען חיזוק החינוך היהודי במדינה, והסביר כי ”דווקא בארה"ב, שהתורמים הכי גדולים בה הם היהודים, אינם תורמים מספיק לחיזוק החינוך היהודי - וזו אחת הסיבות להתבוללות שנמצאת היום בסכנה“.