חברי כנסת קוראים להחזיר את האחיזה היהודית בחומש

חודש לאחר הפגנת הערבים ואנשי שמאל בחומש, קוראים חכי"ם ואנשי ציבור להחזיר האחיזה היהודית בחומש ולאפשר פעילות הישיבה במקום. סטרוק: "חומש היא ראש החץ לתיקון עוול ההתנתקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/13 12:02 יא בכסלו התשעד

חברי כנסת קוראים להחזיר את האחיזה היהודית בחומש

8 שנים לאחר ההתנתקות וחודש לאחר הפגנת הערבים והשמאל בחומש והקריאה לרצוח יהודים, על רקע ההחלטה לאפשר לערבים גישה למקום, קוראים ח"כים להפוך את חומש לראש החץ לתיקון עוול ההתנתקות ולהחזרת האחיזה היהודית ואישור פעילות הישיבה במקום.

חומש פונתה מתושביה היהודים לפני כ-8 שנים במהלך תוכנית ההתנתקות. במסגרת הפינוי פונתה גם הישיבה שפעלה במקום. אלא שתלמידי הישיבה החליטו להמשיך לקיים את פעילות הישיבה מתוך חומש, בתנאי קור וחום קיצוניים, הם עושים שם יום ולילה ולומדים תורה במקום. אלא שההחלטה לפנות את חומש שא - נור ושאר יישוביי צפון השומרון מתושביהם לא הייתה מגובה גם בהחלטה צבאית אסטרטגית, והמקום נשאר בשליטת ישראל בפועל ובשטחי סי המצויים תחת שליטת ישראל

לפני כחודש הוחלט לאפשר לערבים לחזור לחומש, אלא שהחזרה לשם הזכירה לכולם את הסכנה הכרוכה בדבר, בהפגנה עלו הערבים על חומש הצופה על כל שפלת החוף מחיפה עד אשדוד וקראו לרצוח יהודים.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר כי "הגיע הזמן לחזור לחומש, ההפגנה שהתקיימה בסיוע ארגוני שמאל בחומש, הזכירה לכולנו מה יהיה המחיר של נוכחות ערבית במקום הזה, אחד המקומות הגבוהים בארץ הצופה על ריכוזי האוכלוסייה הגדולים בארץ היושבים על חוף הים. זה צריך להיות אינטרס קודם כל של כל תושבי החוף מחיפה ועד אשדוד שלא לאפשר לאויבים שלנו לשבת במקום שיאפשר להם למרר לתושבי החוף את החיים. הדרך לכך עוברת דרך אישור פעילות הישיבה בחומש וחיזוק האחיזה הישראלית במקום".

השבוע עלה ח"כ מוטי יוגב להיפגש עם תלמידי הישיבה בחומש, וציין כי נעשית פעילות להחזרת האחיזה היהודית במקום ולאישור פעילות הישיבה: לדבריו "הדרך חזרה להתיישבות יהודית בחומש עוברת דרך ממשלת ישראל דרך שר הביטחון ולשם אנחנו חותרים".

ח"כ אורית סטרוק עלתה גם היא לחומש כחלק מהפעילות להחזרת האחיזה במקום ואמרה: "חומש הפכה לסמל ולראש החץ של הדרישה הציבורית לתקן את העוול הנורא של ההתנתקות. אפעל ככל יכולתי לחזק את האחיזה היהודית במקום". בהמשך צפויים להגיע למקום חכי"ם נוספים ביניהם ח"כ יוני שטבון, ח"כ איילת שקד, סגן השר אלי בן דהן ואחרים.

אורנית שמחי שהייתה בת 12 כשפונתה עם משפחתה מהמקום אומרת: "זה כואב, אנחנו מתגעגעים הביתה, הייתי רוצה לראות את המקום הזה שוב פורח ולבנות כאן את הבית שלי". בהתייחס לישיבה אומר יואב שמחי אביה: למרות שאנחנו לא אנשים דתיים, מבחינתנו הנוכחות של הישיבה במקום, למרות הכול, נותנת לנו כוח להמשיך קדימה, כשאנחנו יודעים שיש מי ששומר לנו על הבית ויש מי שפועל להחזיר אותנו הביתה. אנחנו קוראים לשר הביטחון לאשר את פעילות הישיבה במקום ששומרת על האחיזה היהודית במקום שהוא לא רק הבית שלנו אלא גם מקום חשוב מאוד מבחינה אסטרטגית, מקום הצופה על כל שפלת החוף מחיפה ועד אשדוד".