שביתת הרעב של הרב יהודה גליק נכנסה ליומה החמישי

הרב גליק זוכה לתמיכה ציבורית במאבקו על זכויות האזרח שלו בהר הבית וחופש הדת במקום הקדוש לעם ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/13 11:50 ד בכסלו התשעד

שביתת הרעב של הרב יהודה גליק נכנסה ליומה החמישי
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

ברחבת הכותל נכנסה היום (ה‘) שביתת הרעב של הרב יהודה גליק ליומה החמישי. גליק זוכה לתמיכה ציבורית ופרלמנטרית - בתחילת השבוע הבא: מפקד המרחב במשטרה ייחקר בבית המשפט.

כזכור, גליק שובת רעב בדרישה לאפשר לו את העלייה להר הבית וההדרכה במקום, כמנהגו, כהתמחותו וכמקצועו. בתחילת השבוע החל הרב גליק בשביתת רעב, במחאה על כך שהמשטרה החליטה ללא דין וללא משפט, שלא לאפשר לו לעלות להר הבית. לטענתו אין למשטרה סמכות למנוע ממנו את חופש התנועה בהר הבית ללא העמדתו לדין בבית משפט.

בארגוני המקדש סבורים שהסיבה למניעת כניסתו של גליק להר הבית, נובעת מדרישת ממשלת ירדן, אשר זעמה על פירסומי מיזם הליב"ה, העוסק בהעלאת קבוצות מסובסדות להר הבית מכל רחבי הארץ. הרב יהודה גליק משמש מנכ"ל של מיזם הליב"ה.

מנגד, המשטרה טוענת שהסיבה להחלטתה למנוע את עלייתו של גליק להר הבית, היא העובדה שגליק משלב אמירת פסוקים ותפילות בהדרכות שלו בהר הבית. אלא שגליק עושה זאת עשרות שנים בהר הבית תחת פיקוח השוטרים במקום, ובאישור מפקדי המשטרה במקום שאישרו לו זאת פעמים רבות. מלבד זאת יצויין, כי יומיים לאחר החלטת המשטרה נגד גליק, הודתה המשטרה בבית המשפט שאין שום עבירה חוקית בתפילה על הר הבית.

גליק מדווח על תמיכה ציבורית נרחבת במאבקו על זכויות האזרח שלו בהר הבית, וחופש הדת במקום הקדוש לעם ישראל. הוא מספר על חברי כנסת רבים מסיעות שונות שהתקשרו לחזק את ידיו, כולל יו"ר וועדת החוקה מירי רגב. מבקרים רבים מבקרים אותו, רבים אחרים נעמדים להצטלם עימו.

ביום שני הקרוב יערכו הרב גליק ועורכי דינו חקירה נגדית למפקד מרחב דוד במשטרה אבי ביטון בבית משפט השלום בירושלים. ביטון ייחקר על עבודת המשטרה בהר הבית, נהליה וסמכויותיה, ותוקף החלטותיה להרחיק את גליק מהר הבית.

החקירה תתקיים בפני השופטת מלכה אביב, במסגרת תביעתו של גליק נגד המשטרה, על הפגיעה במקצועו ופרנסתו, הנגרמת ממניעת כניסתו להר הבית ע"י המשטרה.