הרב בן דהן לרבנים הראשיים: שנו את פסק ההלכה האוסר עלייה להר הבית

סגן השר לשירותי דת פנה אל הרבנים הראשיים לישראל, בבקשה לשנות את פסק ההלכה של הרבנות הראשית, האוסר עלייה להר הבית, זאת כדי להגיע לחקיקה אשר תאפשר תפילה במקום

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/11/13 14:04 א בכסלו התשעד

הרב בן דהן לרבנים הראשיים: שנו את פסק ההלכה האוסר עלייה להר הבית
מרכז קטיף, צילום: מרכז קטיף

הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת, פנה בימים האחרונים לרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, בבקשה לשנות את פסק ההלכה ההיסטורי של הרבנות הראשית - האוסר עלייה להר הבית.

הרב בן דהן חשף את דבר פנייתו במהלך דיון שקיימה היום ועדת הפנים של הכנסת, במהלכו אמר הרב בן דהן כי רק לאחר שיקבל את עמדתם של הרבנים הראשיים, ניתן יהיה להתקדם בחקיקה המאפשרת עלייה ותפילה חופשית יותר בהר הבית.

”כפי שהיה בדיונים קודמים, הודענו שאנו חושבים שיהודי שעולה להר הבית ורוצה להתפלל במקום, יש לאפשר לו זאת (אני אישית איני עולה להר הבית)“, אמר היום הרב בן דהן, ”מצד שני, הרבנות הראשית לישראל קבעה באופן מסורתי, שיש איסור להתפלל בהר הבית“.

הוא ציין כי ”כיוון שנכנסו רבנים ראשיים חדשים, ביקשתי להביא בפניהם את האפשרות שתוכר המציאות שיש ציבור גדול שרבניו מתיר לו לעלות להר הבית ולאפשר לו לעלות. אני ממתין לקבל את עמדת הרבנים הראשיים לישראל. אנו נפעל בהתאם לפסק ההלכה של הרבנים הראשיים“. הרב בן דהן הוסיף כי הוא ”מקווה שניתן יהיה להגיע לנוסחה שהרבנות הראשית תסכים לה“. לדבריו, ”בהצעה העתידית יוגדרו מתי ובאילו אופנים תורשה תפילה בהר הבית“.

טיבי לרגב: את פירומנית

בתחילת הדיון חברי כנסת ערביים וחברי כנסת ממרצ הפריעו לסגן השר לדבר וגרמו להפסקות בדיון. ח"כ ג'מאל זחלקה צעק בקול: "אין הר הבית. זה משהו וירטואלי. יש רק מסגד אל אקצה". ח"כ אחמד טיבי קרא לח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, "פירומנית" והזהיר כי היא עלולה לגרום לפריצת אינתיפאדה שלישית.

לאחר יציאת סגן השר, החליטו חברי הכנסת הערביים להחרים את הדיון ויצאו מן העולם תוך כדי הטחת נאצות כלפי חברי כנסת יהודים. ח"כ ג'מאל זחלקה צעק על ח"כ זבולון כלפה: "פשיסט, גזען, מתנחל". ח"כ מוחמד ברכה אמר כי "מי שיבוא לחלל את מסגד אל אקצה ימצא אותנו שם".

בעקבות הנאצות וההפרעה לסדרי הדיון, ח"כ מירי רגב ביקשה להעביר לוועדת האתיקה תלונה חריפה נגד חברי הכנסת הערביים שגידפו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן