צוות משפטי בינלאומי חדש יוביל את המלחמה בדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל

משפטנים בכירים מאירופה ומהעולם יקחו חלק במאבק המשפטי בחרם האירופי, באיסורי השחיטה וברית המילה. השר אריאל: "ננהל מלחמה בזירת המשפט הבינלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/13 19:41 ל בחשון התשעד

צוות משפטי בינלאומי חדש יוביל את המלחמה בדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל

משפטנים בכירים מאירופה ומהעולם יקחו חלק במאבק המשפטי בחרם האירופי, באיסורי השחיטה וברית המילה.

שר השיכון אורי אריאל השוהה בצרפת, נפגש הבוקר (א‘) עם שגריר ישראל בצרפת יוסי גל, עו"ד אלן בייקר, ראש היחידה לפעילות בין לאומית של הפורום המשפטי למען ישראל, וממחברי דו"ח לוי , עו"ד אריאל גולדמן סגן נשיא הקריף (ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת), עו"ד פסקל מרקוביץ יו"ר הוועדה המשפטית הבינלאומית של הקריף, ומשפטנים נוספים.

לפגישה הגיעו משפטנים מצרפת ומשפטנים מהיחידה הבין לאומית של הפורום המשפטי, זאת במטרה לגייס משפטנים אירופאים למאבקים נגד החרם האירופאי על מוצרי יהודה ושומרון, האיסור לקיים ברית מילה ברחבי אירופה ומשימות נוספות שיידרשו בעתיד. כמו כן דנו המשתתפים בהגדרת שטחי יהודה ושומרון כשטחים 'שנויים במחלוקת', בשונה מהמונח הרווח שמדבר על שטחים כבושים. המשתתפים הסכימו כי הגדרת יהודה ושומרון כשטחים כבושים אינה מבוססת במשפט הבין לאומי וכי צריך לשרש את ההגדרה המוטעית ולהתחיל לדבר במונחים של שטחים שנויים במחלוקת, כמו במקומות נוספים בעולם בהם קיימים סכסוכים טריטוריאליים בין קבוצות אוכלוסייה.

השר אורי אריאל אמר בפגישה כי "החשיבות בחבירה למשפטנים הבינלאומיים ובשיתוף הפעולה עם ד"ר אלן בייקר מהפורום המשפטי למען ישראל הוא משמעותי להצלחה בהתמודדות עם אויבי ישראל בזירה המשפטית. היום למשפט הבינלאומי יש השפעה ניכרת על דעת הקהל העולמית וידידי ישראל חייבים לפעול גם בזירה המשפטית".

השר אריאל הוסיף: "הגענו לסייע לארגון לביא ותנועת בני עקיבא. שני הארגונים פועלים יחד לקרב את הנוער ליהדות ולארץ ישראל. אנחנו מאוד מעריכים את הקהילה היהודית בצרפת, ואת הערבות ההדדית והדאגה למדינת ישראל. הרבה מהנוער היהודי בצרפת מגיעים להתנדב בצה"ל ואנחנו צריכים להמשיך ולחזק אותם וכמובן לעזור להם בכל מה שניתן".

אלן בייקר, ממחברי דו"ח לוי, אמר כי אמנם "כבודה של המערכת מדינית של ישראל במקומה, אבל לקבוצה גדולה של משפטנים בכירים ועצמאיים כח להגיע לממשלות ולארגונים בינלאומיים וזה הרבה מעבר למסרים דיפלומטיים".

נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי בירך על המפגש: "מדובר בנקודת ציון חשובה בדרך להרחבת הפעילות של משפטנים ברחבי אירופה למען העם היהודי והציונות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן