הרבנות שוקלת לשלול הכשרות של "זוגלובק" בעקבות התעללות בבעלי חיים

בעקבות תחקיר "כלבוטק", שהציג תיעוד של התעללות בבעלי חיים, אומר הרב הראשי דוד לאו כי "לא ייתכן שייראו מראות קשים שכאלה בתעשיית המזון כאן אצלנו בארץ"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/10/13 17:44 כו בחשון התשעד

הרבנות שוקלת לשלול הכשרות של "זוגלובק" בעקבות התעללות בבעלי חיים
b3nscott-cc-by, צילום: b3nscott-cc-by

מועצת הרבנות הראשית לישראל תדון בישיבתה הראשונה ביום שני הקרוב בהתעללות בבעלי חיים בתעשיית העופות, בעקבות דיווחים על התעללות שפורסמו בכלי התקשורת ובראשם בתוכנית התחקירים ”כלבוטק“ אמש בערוץ 10.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר הערב כי האיסור על צער בעלי חיים הוא איסור תורה חמור, ומי שרואה התעללות בבעלי חיים מחוייב על פי ההלכה להתרות במתעלל ולדווח לרשויות. "לא ייתכן שייראו מראות קשים שכאלה בתעשיית המזון כאן אצלנו בארץ. התורה מצווה אותנו לגלות חמלה לכל בעל חיים, לצמצם את הסבל ככל הניתן גם ביחס לבעלי חיים שעומדים לפני שחיטה".

לפי החוק, הרבנות רשאית לפקח רק על ענייני כשרות, אולם התמונות הקשות שפורסמו מבהירות כי חלק מההתעללות הקשה עלול לפגוע בעופות בצורה שתפגום בכשרותם. מאחר שעופות טרפים נמכרים בשוק במחירים נמוכים בהרבה מעופות כשרים, פסילת הכשרות של עופות שעברו התעללות תיצור תמריץ משמעותי אצל בעלי המשחטות לוודא שעובדיהם אינם מתעללים בעופות.

בישיבתה ביום שני תבחן המועצה אפשרויות לשנות את נהלי הכשרות באופן שיאפשר לצמצם דרכם את ההפגיעה בבעלי החיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן