מנכ"ל המהפכה של הגרעינים התורניים

רק לפני שלושה שבועות הם עוד רקדו יחד בטקס חנוכת ישיבת ההסדר באופקים, אך כבר היום נאלץ הרב אליעזר שנוולד להפרד משי תובל: "פטירתו הפתאומית היא אבדה קשה למפעל הגרעינים ולעם ישראל"

חדשות כיפה הרב אליעזר שנוולד 29/10/13 11:09 כה בחשון התשעד

מנכ"ל המהפכה של הגרעינים התורניים

הלילה הלך לעולמו ש"י תובל מנכ"ל קרן קהילות, כשהוא בסך הכל בן מ"ח שנים. קשה להאמין שאותיות אלה עולות על הכתב, הלב דואב ודומע. הגמ' אומרת (שבת דף קה/ב): "אמר רבי יהושע בן לוי משום בר קפרא: "כל המוריד דמעות על אדם כשר הקדוש ברוך הוא סופרן ומניחן בבית גנזיו שנאמר: "נודי ספרתה אתה שימה דמעתי בנאדך הלא בספרתך".

קשה להאמין רק לפני כשלושה שבועות רקדנו יחד בטקס חנוכת ישיבת ההסדר באופקים, ובהכנסת ספר התורה לבית המדרש. ש"י התכבד להיות אחד מנושאי הספר.

ש"י היה ידיד אישי אבל גם מנהל יוצא מן הכלל של מפעל ענק "קרן קהילות" -שמאגדת את מפעל הגרעינים התורניים. הקרן הוקמה ע"י הרב ד"ר דני טרופר לפני כתשע שנים לאחר ש"קרן מורשת" נסגרה והגרעינים שנתמכו על ידה עמדו בסכנת קריסה. ש"י ז"ל ניהל את קרן קהילות מאז הקמתה. בתקופתו ותחת ניהולו התרחשה המהפכה של הגרעינים התורניים שאת פירותיה אנו רואים בכל מקום, ולאחרונה אף עלתה לשיח ולמודעות הציבורית בעקבות השפעת הגרעינים על תוצאות הבחירות המוניציפאליות. אין ספק שעוד דובר רבות במהפכה של הגרעינים התורניים בפריפריה ובחברה הישראלית, ובתרומה יוצאת הדופן של ש"י להצלחתם.

ש"י ניהל את התהליך של הקמת הגרעינים החדשים בתקופה זו הגרעינים התרבו ונפרסו כמעט בכל מקום, ש"י ליוה את הגרעינים שנקלעו למצוקה ניהולית ותקציבית, ודאג לקדם את מצבן הכלכלי של הגרעינים. וכן יזם שיתוף פעולה עם גרעינים תורניים מהציבור הלא דתי תחת קרן שח"ף. לפני קצת יותר משנה גם התקיים כנס הוקרה למפעל הגרעינים הקהילתיים והתורניים ברחבי הארץ במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו במשכן הכנסת.

קשה לעמוד על גדולתו הניהולית האנושית והתורנית הנדירה של ש"י בעת שהדמעות חונקות את הגרון. פטירתו הפתאומית היא אבידה קשה למפעל הגרעינים ולעם ישראל כולו.

היא אבידה קשה לידידיו הרבים שהיו שותפים למפעל.

ולמעלה מכל למשפחתו היקרה שהיתה שותפה לפועלו.

תהי נשמתו צרורה בצרור החיים ובבנין עם ישראל בארצו, ובהעצמת הגרעינים התורניים שבכל אתר ננוחם.