הרב אבינר בביקורת ראשונה על הבית היהודי: "יש נסיגה בערכי התורה"

פרסום ראשון: הרב שלמה אבינר מסביר את מכתבו החריף של נשיא "הר המור", הרב צבי טאו - ומותח ביקורת על התנהלותה של "הבית היהודי". לדבריו: "בנט הוא איש יקר, גם אם יש לו ציציות קצרות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 09:10 כג בחשון התשעד

הרב אבינר בביקורת ראשונה על הבית היהודי: "יש נסיגה בערכי התורה"
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים ומי שנמנה על גדולי הרבנים שתמכו במפלגת ”הבית היהודי“ בבחירות האחרונות - ובמיוחד במועמדותו של נפתלי בנט לראשות המפלגה, הסביר בסוף השבוע האחרון את מכתבו של הרב צבי ישראל טאו, נשיא ”הר המור“, אשר במהלך הבחירות המקומיות האחרונות תקף את התנהלות ”הבית היהודי“.

בשיעור שהעביר לתלמידיו בישיבה, המתפרסם לראשונה בכיפה, אמר הרב אבינר כי ”אנשי הרוח חייבים לדבר וחייבים לצעוק על מה שצריך תיקון, ולא לשתוק. צריך לפעמים להוכיח ולומר את הדברים בעברית ברורה“. לדבריו, ”מדינאי שמתפשר איפה שאסור איננו מנהיג, הוא עסקן. מפלגה דתית לא יכולה להתפשר על התורה, היא יסוד הקיום שלה“.

בביקורת פומבית ראשונה על התנהלות ”הבית היהודי“, אמר הרב אבינר כי ”מה שקורה היום בבית היהודי, זו נסיגה של תורה. זו מפלגה דתית, היא לא יכולה לעשות עסקים בשם התורה“.

"בולדוזר, גם אם יש לו ציציות קצרות", בנט. צילום: יח"צ

הרב אבינר נשאל על ידי אחד מתלמידיו, מדוע בכלל תמך במועמדותו של בנט לראשות המפלגה, שכן החשש מנטייה ”שמאלה“ מבחינה דתית היה קיים מלכתחילה. הרב אבינר הסביר: ”אמרתי לפני הבחירות שאם לא נפתלי בנט, אפשר להגיד קדיש על המפלגה הדתית לאומית. הוא והגברת איילת שקד, הם חזקים, לוחמניים וכוחניים - הם יקימו לתחייה את המפלגה. אין פתרון אחר - וכן היה“.

יחד עם זאת, הרב אבינר הוסף וציין כי ”אנו רוצים שזו תהיה מפלגה דתית לאומית הלוחמת על התורה ולא מתפשרת.כמובן עדיפה מפלגה דתית לאומית פשרנית מאשר לא מפלגה דתית לאומית בכלל. נפתלי בנט הוא בולדוזר, איש יקר, ברוך השם, גם אם יש לו ציציות קצרות“.