פרסום ראשון: היישובים הדתיים בגולן הקימו גרסה מקומית ל"פורום תקנה"

וועדת רבנים ואישי ציבור תפעל בתוך קהילות היישובים הדתיים בגולן, כדי לטפל ולהרחיק רבנים ואישי ציבור החשודים בפגיעה מינית בתלמידיהם ותלמידותיהם. בראש הוועדה יעמוד הרב יעקב פינגנבוים, ראש מכינת "קשת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/10/13 10:45 כ בחשון התשעד

פרסום ראשון: היישובים הדתיים בגולן הקימו גרסה מקומית ל"פורום תקנה"
shutterstock, צילום: shutterstock

רבני יישובי הגולן יזמו והקימו גרסה מקומית משלהם ל“פורום תקנה“, בדמות וועדת רבנים אשר תעסוק במקרים של אלימות מינית והטרדות מיניות בבתי הספר, בישיבות וביישובים הדתיים בצפון.

הוועדה החדשה תורכב מדמויות מרכזיות ומוערכות בקרב הציבור הדתי לאומי, דוגמת הרב יעקב פינגנבוים, ראש המכינה הקדם צבאית בקשת, דיוידי ספלמן, שירית סדן, מוריה צוקרמן, דן היימן, ורדה הרשקוביץ וחגית וייס.

”מטרתה המרכזית של הוועדה הינה להעניק מוגנות בקהילה מפני אלו שפגעו או עלולים לפגוע מינית במי מחברי הקהילות בגולן“, נכתב במסמך ההקמה של הוועדה החדשה, ”הוועדה מבקשת לשמש כתובת לנפגעים ולנפגעות בתוך הקהילות של היישובים הדתיים בגולן, שאינם רוצים לפנות לרשויות החוק אך מבקשים למנוע את הישנותה של הפגיעה ונזקיה“.

מייסדי הוועדה מבהירים כי היא ”לא באה להחליף את הדרכים שהיו מקובלות עד כה במקרים מעין אלו, אלא להוסיף עליהן“. הוועדה החדשה, כך מסבירים מייסדיה, תבקש לאזן בין בין מניעת פגיעה בנערים ובנערות, זאת לצד שמירה על ”הערכים המקודשים של קהילותינו“. במסגרת זו תסתייע הוועדה בגורמים מקצועיים לטיפול בנפגעים ונפגעות על רקע מיני.