הרב דרוקמן: "הרב צוקרמן חותם דור של ענקים"

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, ספד לרב אברהם צוקרמן זצ"ל: "המתיישבים ביהודה ושומרון הינם עדות ניצחת לפירות העץ הענק שנטע הרב ביחד עם הרב נריה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/10/13 13:23 טז בחשון התשעד

הרב דרוקמן: "הרב צוקרמן חותם דור של ענקים"
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים דרוקמן, ראש הישיבה הגבוהה באור עציון, שהחליף את הרב אברהם צוקרמן זצ“ל בתפקידו כיו“ר מרכז ישיבות בני עקיבא, נפרד היום (א‘) ממי שהיה חברו ושותפו לדרך.

הרב דרוקמן הזכיר היום כי הרב צוקרמן למד בישיבת נוברדוק אצל הרב קנייבסקי- "הסטייפלר" - ועלה ארצה לפי 78 שנים. ”בהגיעו ארצה הרב כאב מאוד את העובדה שראה את השממה הרוחנית הנוראה שקיימת בארץ ואת העובדה שבנים ובנות עוזבים את תורתם והוריהם ומבצעים דרך חד סטרית של עזיבת התורה", תיאר הרב דרוקמן, "לאחר שהגיע לארץ ונפגש עם הרב נריה זצ"ל החל בפעילותו הענפה בבני עקיבא, מתוך תחושת אחריות לדאגה לדור העתיד“.

”בשנה השנייה של ישיבת בנ"ע כפר הרוא"ה לפני 73 שנים הצטרף לרב נריה זצ"ל ומאז עסק בבניין עולם התורה הציוני שבמשך השנים הפך להיות עולם תורה אדיר“, הזכיר הרב דרוקמן, שציין כי ”לפני כשנתיים היה הרב נוכח בסיום הש"ס בבנייני האומה שבו אלפים גדשו את האולם ומאידך 230 אלף המתיישבים ביהודה ושומרון הינם עדות ניצחת לפירות העץ הענק שנטע הרב ביחד עם הרב נריה זצ"ל“.

”הרב צוקרמן היה ממקימי הישיבות והאולפנות וכל מה שיש לנו כיום בחינוך התורני הציוני הדתי אלו פירותיו“, הוסיף הרב דרוקמן, ”הרב צוקרמן חותם דור של ענקים. מאז הקמת מרכז ישיבות בנ"ע הוא היה היו"ר המרכזי עד שביקש ממני להחליפו בהגיעו לגבורות לפני 18 שנים. הרב היה מחנך דגול וידע לעסוק בעניינים הכלליים של הישיבות, אך גם להכנס לפרטי פרטים והייתה לו התמצאות מלאה בכל הדברים המעשיים. הייתה בו פיקחות מיוחדת וידע לעסוק בעניינים שעל הפרק ולנתב אנשים כיצד לנהוג בכל סוגייה שהועלתה בפניו".