דני הירשברג סופד לרב צוקרמן: "הוא אהב את בני עקיבא - והיא אהבה אותו בחזרה"

מזכ"ל תנועת "בני עקיבא" סופד לרב אברהם צוקרמן, שנפטר בשיבה טובה ויובא היום למנוחות: "מרץ הנעורים שלו אפיין אותו בכל שנות חייו". הרב סתיו: הוא היה סמל חי לתנועת המוסר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/10/13 09:25 טז בחשון התשעד

דני הירשברג סופד לרב צוקרמן: "הוא אהב את בני עקיבא - והיא אהבה אותו בחזרה"
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

דני הירשברג, מזכ“ל תנועת בני עקיבא, סופד היום (א‘) לרב אברהם צוקרמן, שנפטר אמש בשיבה טובה בגיל 98 ויובא היום בצהריים למנוחות בכפר הרא“ה.

הרב אברהם צוקרמן זצ"ל - סיקור מיוחד בכיפה

”במשך 80 שנה היה חיבור ענק בין הרב צוקרמן לתנועת בני עקיבא שכל כך אהב והיא אהבה אותו“, אמר הירשברג, ”מל"ג בעומר תרצ"ג ביום בו דרך בסניף התנועה הוא נשאר חבר בה, והיה מהמנהיגים הבולטים שלה שלקח חלק בכל פעילות שנקרא אליה. החל מעריכת עיתון זרעים ועד חברות במזכירות התנועה שדאג להשתתף בכל אחת מישיבותיה עד לאחרונה שבריאותו כבר לא נתנה לו. גם בוועידה האחרונה הוא נטל חלק ודיבר מל כל צירי הוועידה והתעקש לעמוד על רגליו בזמן שירת המנון התנועה“.

הירשברג הזכיר כי המפגש האחרון שלו עם הרב צוקרמן היה לפני כשלושה חודשים, יחד עם 400 מדריכי התנועה בסמינריון הדרכה בכפר הרא“ה. ”בשעה 6:30 בבוקר הוא נתן לכל המדריכים שיחה שהזרימה את מרץ הנעורים שלו לחברה הצעירים, מרץ שאפיין אותו בכל חייו והיה חלק מהייחוד שחיבר אותו לנוער ולדור הצעיר“, אמר.

הרב סתיו: התרחק מכל שמץ של שררה וגאווה

גם יו"ר ארגון רבני צהר ורב היישוב שהם, הרב דוד סתיו, הספיד הבוקר את הרב צוקרמן ואמר כי הוא ”אחת מדמויות המופת של הציונות הדתית. ביחד עם הרב משה צבי נריה הם הקימו את ישיבת בני עקיבא כפר הרואה ועמדו בראשה עשרות שנים".

הרב סתיו הוסיף: "אורחות חייו היו סגפניים, הוא התרחק מכל שמץ של שררה וגאווה ולא אהב הקצנה מכל סוג. לא בדיבור ולא בהתנהגות מעשית. הוא היה סמל חי לתנועת המוסר בה האמין ועליה גידל וחינך דורות רבים של תלמידים".

"תלמידי הציונות הדתית מרכינים היום ראש בהסתלק מורם ורבם", הוסיף הרב סתיו, שנפגש לפני חודשים אחדים עם הרב צוקרמן בביתו. "בשיחתנו הוא דיבר בעד הצורך להפוך את הרבנות לכלי מקרב לעם ישראל וחיזק מאד את דרכה של צהר בכיוון זה", ציין הרב סתיו. באותה פגישה הביע הרב צוקרמן תמיכה נלהבת במועמדות של הרב סתיו לרבנות הראשית.

ח"כ שולי מועלם ("הבית היהודי") ספדה אף היא לרב צוקרמן ואמרה כי הוא "יזכר כזקן ראשי הישיבות של הציונות הדתית, כמי שחינך דורות של תלמידים ועמד במשך 70 שנה במרכז חיי ישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה. תלמידי ותלמידות הרב מהווים את הבסיס עליו נבנה עולם התורה הציוני דתי והמעורבות של עולם זה בכל תחומי החיים במדינת ישראל".