"העמיד דורות של תלמידים שקידמו את רעיון שילוב תורה ועבודה"

ראשי הציונות הדתית נפרדו בכאב מהרב אברהם צוקרמן, שנפטר בשיבה טובה. הלוויתו תצא היום - בשעה 15:00 - מהישיבה בכפר הרא"ה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/10/13 06:16 טז בחשון התשעד

"העמיד דורות של תלמידים שקידמו את רעיון שילוב תורה ועבודה"
יחצ, צילום: יחצ

ראש ישיבות בני עקיבא, הרב אברהם צוקרמן, שנפטר אמש (מוצאי שבת) בשיבה טובה, יובא היום (א‘) למנוחות בכפר הרא“ה. מסע הלוויה יצא בשעה 15:00 מרחבת ישיבת בני עקיבא אל בית העלמין ביישוב.

הרב אברהם צוקרמן זצ"ל - סיקור מיוחד בכיפה

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס אמש (מוצאי שבת) לפטירתו של הרב צוקרמן ואמר כי "הציונות הדתית חבה רבות לזקן ראשי הישיבות הציוניות, הרב אברהם צוקרמן. הרב צוקרמן העמיד דורות של תלמידים שקידמו את רעיון שילוב תורה ועבודה. אנחנו דואבים את פטירתו ושולחים תנחומים למשפחתו".

שר השיכון אורי אריאל התייחס אף הוא לפטירתו של הרב צוקרמן ואמר כי הוא היה ”מחנך גדול שחינך דורות של תלמידים, במשך יותר מ60- שנה. הרב האמין שמים שקטים חודרים עמוק, לא ניסה לחפש לעצמו תפקידים ואת השפעתו הגדולה קיבל דווקא משום הענווה הגדולה שהייתה לו".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הוסיף כי ”הרב צוקרמן היה זקן ראשי הישיבות הציוניות הדתיות הלאומיות, תלמיד חכם גדול שגידל דורות של תלמידי חכמים וממשיכי דרך הציונות הדתית. רק בשנה שעברה זכינו כולנו לראות אותו בטקס סיום הש"ס שסיימו הוא ושלושה דורות אחריו: בנו,נכדו ונינו. זכות שלא כל יהודי זוכה לה“.

בישיבת בני עקיבא בכפר הרא“ה פרסמו מודעת אבל בה נכתב: ”הרב הגאון המחנך הדגול, איש המוסר והחסד- הרב אברהם צוקרמן זצוק"ל, זכה להעמיד דורות על דורות של תלמידים ומכוחו וכח כוחו, הוקמו ישיבות רבות ברחבי ישראל. הישיבה, רבניה ותלמידיה אבלים יחד עם כל בית ישראל על הסתלקותו“.