המועצה הדתית של יקנעם הציבה שילוט המדיר נשים בבית העלמין

זאת בניגוד להנחיית המשרד לשירותי דת, האוסר זאת על פי חוק. עמותת עתים פנתה לראש המועצה הדתית ביקנעם בדרישה להסיר את השילוט באופן מיידי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/10/13 12:24 יא בחשון התשעד

המועצה הדתית של יקנעם הציבה שילוט המדיר נשים בבית העלמין

המועצה הדתית ביקנעם אוסרת על נשים "להתערבב בין הגברים בשעת הלוויה", זאת עולה מפניות שהגיעו למרכז הסיוע של עמותת עתים, המסייעת לנתקלים בקשיים מול שירותי הדת. בבית העלמין המקומי אף הוצב שלט בנושא.

עמותת עתים פנתה לראש המועצה הדתית ביקנעם בדרישה להסיר את השילוט באופן מיידי, וכי הוראות אלה פוגעות בזכויותיהן של נשים המבקשות ללוות את יקיריהן בדרכם האחרונה. עתים ציינה בפנייתה כי הוראה נוספת הכתובה על השלט, לפיה נדרש מנשים בלבד לבוא בלבוש צנוע והולם - הינה מפלה.

כזכור, בהנחיות מנכ"ל המשרד לשירותי דת שפורסמו בחודש פברואר השנה נקבע כי "לא תונהג כל הפרדה בין גברים לנשים במהלך טקס הלוויה על כל שלביו השונים. בהתאם לכך לא יוצבו ברחבי בית העלמין שלטים קבועים שנועדו להכווין נשים וגברים להפרד זה מזה. כמו כן, לא יוצבו מחסומים אחרים כלשהם, קבועים או ארעיים, שנועדו ליצור הפרדה כאמור".

עו"ד אלעד קפלן, מנהל המחלקה המשפטית בעתים, אומר כי "אנו עומדים על המשמר בכל עת בשמירה על זכויותיהם של הבאים בשערי הממסד הדתי ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע תופעות של הדרת נשים. אנו קוראים למשרד לשירותי דת לקחת יוזמה, לאכוף את הנחיותיו, ולפעול לבלימת תופעות של הפלייה אסורה בבתי עלמין, ובהן מניעת נשים מלהספיד את יקיריהן, מניעתן מליווי המת אל מקום הקבורה וכן כפיית הפרדה בין גברים לנשים בשעת ההספדים באמצעות שילוט ומחיצות מסוגים שונים. מדיניות זו של חלק מהמועצות הדתיות פוגעת בדמותה של מדינה ישראל, הן כמדינה יהודית והן כמדינה דמוקרטית".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לכיפה כי "השלט יוסר עד סוף השבוע".