שביתת המרצים באריאל הסתיימה, הלימודים החלו כסדרם

בתום מו"מ ממושך הגיע וועד הסגל הבכיר של אוניברסיטת אריאל להסכמות עם הנהלת האוניברסיטה בנושא השוואת תנאי השכר של המרצים לתנאי שכרם של חברי סגל בכיר באוניברסיטאות בארץ

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/10/13 11:48 ט בחשון התשעד

שביתת המרצים באריאל הסתיימה, הלימודים החלו כסדרם
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

בחודש שעבר הודיע הסגל הבכיר באוניברסיטת אריאל כי ישבית את הלימודים באוניברסיטה זאת בעקבות תנאי מרצים הפחותים משאר האוניברסיטאות בארץ. בתום מו"מ ממושך הגיע וועד הסגל הבכיר של אוניברסיטת אריאל להסכמות עם הנהלת האוניברסיטה בנושא השוואת תנאי השכר של המרצים לתנאי שכרם של חברי סגל בכיר באוניברסיטאות בארץ. לאור ההסכמות הוסיע וועד הסגל הבכיר כי שנת הלימודים תפתח השבוע כסדרה.

מכללת אריאל הוקמה בשנת 1982 ובחודש ספטמבר לפני כשנה הוכרה ע"י ממשלת ישראל כאוניברסיטה לכל דבר ועניין. למרות זאת, על פי טענת הסכל הבכיר, תנאי ההעסקה של הסגל נופלים מהתנאים של מקביליהם באוניברסיטאות אחרות בישראל. לאחר שפניות חוזרות ונשנות מטעם ארגון הסגל הבכיר להנהלת האוניברסיטה בבקשה לגשר על הפער ולהשוות את שכרם לזה של עמיתיהם באוניברסיטאות האחרים בארץ, לא זכו למענה מספק, הכריזו חברי הסגל על סכסוך עבודה ומרד. לאור הסכמת שני הצדדים להשוואת תנאי מרצי אוניברסיטת אריאל למרצים בכל האוניברסיטאות בארץ ישובו השבוע המרצים ללמד.

"אני שמח שהצלחנו להגיע לעמק השווה והנהלת האוניברסיטה הסכימה כי תנאי העסקתנו חייבים להיות דומים לתנאי ההעסקה של סגל בכיר בכלל האוניברסיטאות בארץ", אומר פרופ' אשר יהלום, יו"ר ארגון הסגל הבכיר באוניברסיטת אריאל, "לא רצינו לפגוע בפתיחת השנה הראשונה של המרכז כאוניברסיטה ואני מבקש להודות לכלל אנשי הוועד וההנהלה שעשו ימים כלילות על מנת לפתוח את שנת הלימודים בצורה מכובדת ומכבדת“.

השוואת תנאי השכר של המרצים באוניברסיטה אושר על ידי הנהלת האוניברסיטה מולה עמדו המרצים במשא ומתן. כעת ממתינים באוניברסיטה לאישור הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. כאמור, עוד טרם אישור ההסכמות בין האוניברסיטה למרצים ישובו המרצים לעבודתם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן