האם בית הכנסת שלכם באמת "ירוק"?

ארגון "טבע עברי" ו"ירוק עכשיו" פותחים בתחרות השבת בתחרות שתבקש למצוא את בית הכנסת הסביבתי-חברתי של ישראל. התחרות תבחן לא רק נושאים "ירוקים", אלא גם נגישות לנכים ולקהילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/13 10:10 כט בתשרי התשעד

האם בית הכנסת שלכם באמת "ירוק"?
טבע עברי, צילום: טבע עברי

מחפשים הזדמנות לקדם קיימות בקהילה? בית הכנסת שלכם חושב ירוק? מעכשיו, אתם לא לבד.

"טבע עברי" - ארגון שחרט על דגלו את החיבור בין יהדות וקיימות, ו"ירוק עכשיו" - יוזמי התו הירוק של עלוני בתי הכנסת, פותחים השבת את תחרות "בית הכנסת הסביבתי-חברתי של ישראל".

"ההקשר לפרשת השבוע ברור", מסבירה עינט קרמר מנהלת ”טבע עברי“, ”בשבת נח אנו קוראים בתורה על המבול, שהציף את העולם כתוצאה מהתנהגות אנושית - "ותמלא הארץ חמס" ועל מפעלו של איש אחד, נח, שבציווי אלוקי הציל את מגוון המינים והשיט אותם בתיבה אל חוף מבטחים. מתוך כך הפכה שבת פרשת נח לשבת סביבתית בקרב קהילות ובתי כנסת הקוראים ללקיחת אחריות סביבתית וחברתית, והתחרות נועדה לעורר מודעות ולקדם את המהלך.

למרות הכותרת "בית הכנסת הירוק של ישראל" בודקת התחרות מגוון רחב של התנהגויות קהילתיות- החל מנגישות בית הכנסת לנכים, דרך חצר בית הכנסת ומידת היותה מסבירת פנים וכלה בפעילות הקהילתית של בית הכנסת ומידת פתיחתה לקהילה המקומית שאינה שומרת מצוות.

השנה, בשנה השנייה של התחרות, נפתחה קטגוריה נוספת - "צעד ראשון לשינוי" - שנועדה לבתי הכנסת שאינם עונים על הקריטריונים הנדרשים להצלחה בתחרות, אך מעוניינים להתחיל לקדם עשייה סביבתית בבית הכנסת.

בתי הכנסת הזוכים בתחרות, יקבלו מענק כספי לפעילות סביבתית לקראת ט“ו בשבט - תאריך משמעותי נוסף לפעילי הסביבה המחוברים למורשת.

להרשמה: נכנסים לאתר טבע עברי - www.tevaivri.org.il - לוחצים על הגלויה וממלאים שאלון לגבי מבנה והתנהלות בית הכנסת בתחום החברתי והסביבתי. נציגי טבע עברי וירוק עכשיו כבר יצרו אתכם קשר.