ישיבות ההסדר יקבלו יותר כסף משקיבלו ב-2012

לאחר פעילות אינטנסיבית של הבית היהודי, חתם הרב פירון על תבחינים שיביאו לתקצוב הישיבות. בשבוע הבא – 65 מיליון שקלים יועברו לישיבות. בנט: "קיימנו את ההבטחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/13 17:02 כח בתשרי התשעד

ישיבות ההסדר יקבלו יותר כסף משקיבלו ב-2012
מירי צחי, צילום: מירי צחי

המאמץ של הבית היהודי נחל הצלחה: לאחר פעולות של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד ויו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שר החינוך, הרב שי פירון, חתם היום (ד‘) על תבחינים חדשים לתקצוב הישיבות, דבר שיאפשר להעביר תוספות תקציביות לישיבות, כולל ישיבות חרדיות.

על פי התבחינים החדשים, ישיבות שייהנו מהתוספת הן אלו שלפחות 15% מתלמידי שלושה שנתונים רצופים ב- 9 השנים האחרונות התגייסו לשירות סדיר בצה"ל. התוספת תינתן רטרואקטיבית מ- 1 בספטמבר.ועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי צפויה לאשר את העברה בשבוע הבא.

על פי התבחינים, ישיבות ההסדר יקבלו תוספת לתקציב שהיה להן בשנת 2012 ואילו הישיבות הגבוהות הציוניות לא ייפגעו. התמיכה בישיבות תלך ותעלה ככל שאחוז הגיוס לצבא יגדל. כך, ישיבות עם גיוס של 15% ומעלה יקבלו תמיכה שתעמוד על 1.5 נקודות לתלמיד. לישיבות עם שיעור גיוס של 30% תינתן תמיכה שתעמוד על ערך של 2 נקודות. אלו שמתגייסים מהן 45% ייהנו משיעור תמיכה של 2.7 נקודות ואילו ישיבות המגייסות 60% ומעלה מתלמידיהן ייהנו מתמיכה שתעמוד על 3.6 נקודות.

גם מדרשות לבנות יקבלו תוספת תקציבית, של פי שניים ממה שהוקצה תחילה בתקציב. יש לציין שמסעיף זה ייהנו הן מדרשות ציוניות והן כ- 2,000 בנות מדרשות חרדיות. גם מוסדות תורניים הנמצאים בתוך מוסדות אקדמיים יקבלו תוספת תקציבית.

השר בנט בירך על אישור התבחינים: "לאורך כל הדרך שבנו ואמרנו כי נילחם על כך שתקציב הישיבות הציוניות לא ייפגע. זוהי עוד הבטחה שקיימנו. התורה איננה סקטוריאלית. חיילי ההסדר והישיבות הגבוהות הם צבא הזהות היהודית של המדינה ונמשיך להילחם למענם".

ואילו וורצמן אמר כי "היום זה יום בשורה לעולם התורה. נמשיך בבית היהודי לדאוג לערכים בהם אנחנו מאמינים מתוך ראייה כלל ישראלית. אני מודה לשר החינוך שי פירון על שיתוף הפעולה שאפשר את העברת התקציב"

כפי שדווח בכיפה, מוקדם יותר היום יו"ר הבית היהודי, השר בנט, סגן שר החינוך, וורצמן, ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, נפגשו עם ראשי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות ציוניות, ובראשם הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון. המשתתפים סיכמו למנות פרויקטור מטעם הישיבות שיעבוד בשיתוף פעולה עם וורצמן ושקד בנושא הישיבות.

הרב דרוקמן בירך על המפגש ועל פעילות המפלגה. "המפגש היה חשוב ביותר", אמר. "הועלו דברים יסודיים שקשורים לעולם התורה בכלל והציוני בפרט. נציגנו יובילו את כל הדברים שעל הפרק בצורה הטובה ביותר כדי שלא רק שעולם התורה לא יפגע אלא ישגשג ויעלה מעלה מעלה. הבית היהודי מייצג את כל מה שקשור להטמעת הנשמה היהודית בעם ישראל בכללותו, ומבין שעולם התורה הוא לא סקטוריאלי אלא משויך לכלל עם ישראל. אין ספק שהשר וחברי הכנסת עשו עבודה גדולה וחשובה מאוד. הועלו עוד פרטים חשובים שבוודאי יטופלו בצורה הטובה ביותר על ידי נציגנו".