הקפות שניות בשומרון בסימן מהפך דמוגרפי: חילונים ודתיים רוקדים יחד

במעגלי הרוקדים ביישובים השונים ניתן היה להבחין בנוכחות גבוהה של חילונים, אף יותר מהמשתתפים הדתיים. יוסי דגן: "אדם לא חייב להיות חובש כיפה כדי לראות בשומרון בית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/09/13 10:51 כג בתשרי התשעד

הקפות שניות בשומרון בסימן מהפך דמוגרפי: חילונים ודתיים רוקדים יחד
מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון

ההקפות השניות שהתקיימו אמש (ה‘) בשומרון, בחמישה מוקדים מרכזיים, העידו יותר מכל על המהפך הדמוגרפי שעבר על האזור, כשבמעגלי הריקודים נרשמה נוכחות גבוהה יותר לחילונים מאשר לדתיים.

היישוב החילוני עלי זהב הזמין להקפות שניות את פדואל ולשם הדתיות, לפארק קנה הסמוך לישוב נופים - ישוב חילוני ברובו הגיעו תושבי יקיר ורבבה הדתיים, בישוב צופים התקיימו הקפות שניות גם הוא ישוב מעורב וכך גם בשערי תקווה ובצפון השומרון שהוא חילוני ברובו. יצויין כי על פי נתונים הנמצאים בידי המועצה האזורית שומרון 55% מתושבי המועצה חילונים לעומת 45% דתיים.

(צילום: מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון)

יוסי דגן, מ"מ ראש מועצת שומרון שהגיע לשאת דברים ולרקוד עם תושבים במוקדים השונים, אמר לתושבים: "בשנים האחרונות אט אט מסתמן מהפך דמוגרפי בשומרון. מהפך שהוא חיובי משום שהוא מוכיח שהשומרון הפך למקום שיכול להיות בית לכל יהודי, וכי הצלחנו להגיע ללבם של אנשים מכל גווני האוכלוסייה. אדם לא חייב להיות חובש כיפה כדי לראות בשומרון בית. בסופו של יום השומרון הוא של כולם".

”שמחה גדולה לחגוג ביישובי השומרון חילונים דתיים ומסורתיים ששמחים יחד בשמחת התורה ובשמחת ארץ ישראל. היום סיימנו את ספר דברים ומיד התחלנו בספר בראשית שכן ביהדות כל סוף הוא התחלה. גם אנחנו בשומרון ביחד ממשיכים ועולים עם קצב הגידול הגבוה בארץ. נמשיך בע"ה ביחד לבנות בתי ספר גנים שכונות חדשות ובע"ה השנה גם יישובים חדשים“, הוסיף דגן.