פרסום ראשון: באופן תקדימי, רשות המיסים פשטה על מאות דוכני ארבעת המינים

לכיפה נודע כי פקחי רשות המיסים פשטו על מאות דוכנים ועשרות מחסנים העוסקים בארבעת המינים, שוק שרובו ככולו "שחור", המגלגל מיליונים ללא דיווח וללא תשלום מס

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/09/13 20:42 יב בתשרי התשעד

פרסום ראשון: באופן תקדימי, רשות המיסים פשטה על מאות דוכני ארבעת המינים
shutterstock, צילום: shutterstock

רשות המיסים פשטה היום (ב‘) על מאות דוכנים ועל עשרות מחסנים העוסקים במכירת ארבעת המינים, בערים רבות בישראל. לכיפה נודע כי פקחים סמויים של הרשות הגיעו לדוכנים בכפר סבא, בני ברק, נתניה, הרצליה וערים נוספות, זאת כחלק ממבצע רחב לתפיסת עברייני מס.

מדובר בצעד תקדימי, שכן שוק ארבעת המינים מגלגל מיליוני שקלים מדי שנה, חלק גדול מהם אינו מדווח לרשות המיסים. רובם המוחלט של דוכני ארבעת המינים כלל אינם מוסרים חשבוניות מס לרוכשים וספקים רבים אינם מדווחים לרשות המיסים על הכנסותיהם. אלו שכן מדווחים, כך מסתבר, אף אינם מדווחים על כלל ההכנסות אלא רק על חלקם.

י‘, סוכן ארבעת המינים באזור השרון, סיפר לכיפה כי ”הפקחים הגיעו הבוקר לשוק ארבעת המינים והתחזו למוכרים תמימים המעוניינים לרכוש סטים. הם עברו בין הדוכנים ושאלו האם המוכרים מספקים להם חשבוניות מס כנגד הקנייה. כל המוכרים, להבנתי, השיבו בשלילה. הפקחים רשמו דו“חות למוכרים ובמקרים מסויימים אף הצליחו להגיע, באמצעותם, למעסיקיהם“.

י‘ אומר כי המבצע של רשות המיסים הפך לשיחת היום בשווקים רבים. ”זה לא קורה, זה לא קרה בעשרים השנים האחרונות, לפחות ממה שהצלחתי להבין מספקים אחרים“, אומר י‘, ”אין ספק שמדובר בצעד תקדימי. אני באופן אישי משלם מיסים, אך מקווה שהרשות, במידה והיא מעוניינת להגיע לעומק העניין, תגיע אל הספקים הגדולים - אלו שמגלגלים סכומים אדירים ואינם מדווחים עליהם. אם הם ימצו את התהליך בקנסות לסוחרים קטנים ובינוניים - תופעת העלמת המס תחזור על עצמה כבר בשנה הבאה“.