שנה אחרי הכרזתה כאוניברסיטה: מרד מרצים באריאל

סגל המרצים באוניברסיטת אריאל דורש תנאים דומים לאלו של סגלי ההוראה בכלל האוניברסיטאות בישראל. המרצים הכריזו על סכסוך עבודה, עד שיושוו תנאיהם במסגרת משא ומתן

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/09/13 16:07 ז בתשרי התשעד

שנה אחרי הכרזתה כאוניברסיטה: מרד מרצים באריאל
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

הסגל הבכיר באוניברסיטת אריאל הודיע היום (ד‘) כי יחרים את היום הפתוח שנקבע לקראת שנת הלימודים תשע"ד, זאת בעקבות סכסוך עבודה. בסגל דורשים תנאים השווים לכל סגלי ההוראה באוניברסיטאות בארץ. המשבר באוניברסיטה נרשם כשנה אחת בלבד אחרי הפיכתה ממכללה - לאוניברסיטה.

מכללת אריאל הוקמה בשנת 1982 ובחודש ספטמבר לפני כשנה הוכרה ע"י ממשלת ישראל כאוניברסיטה לכל דבר ועניין. למרות זאת, על פי טענת הסכל הבכיר, תנאי ההעסקה של הסגל נופלים מהתנאים של מקביליהם באוניברסיטאות אחרות בישראל. לאחר שפניות חוזרות ונשנות מטעם ארגון הסגל הבכיר להנהלת האוניברסיטה בבקשה לגשר על הפער ולהשוות את שכרם לזה של עמיתיהם באוניברסיטאות האחרים בארץ, לא זכו למענה מספק, הכריזו חברי הסגל על סכסוך עבודה ומרד.

לפני כחודש הודיע הסגל הבכיר כי לא יפתח את שנת הלימודים האקדמית הקרובה, במידה ולא ייחתם הסכם שכר חדש שיעמיד אותם בשורה אחת עם הקולגות שלהם. כעת, כצעד נוסף במאבקם, החליטו חברי הארגון להחרים את היום הפתוח שתקיים האוניברסיטה ב-7 לאוקטובר לקראת פתיחת שנת הלימודים.

"לא יצאנו למאבק מתוך רצון לפגוע, חלילה, באוניברסיטה" מסביר פרופ' אשר יהלום, יו"ר ארגון הסגל הבכיר. לדבריו, "אנו עושים זאת כמי שתרמו את תרומתם המרכזית להכרזה על האוניברסיטה ככזו. למרבה האכזבה, למרות שבתקופת המאבק עמדנו יחד עם ההנהלה לקבלת ההכרה, לאחר ההצלחה בחרה ההנהלה להפנות לנו עורף ולא לסייע לנו לקבל את התנאים המגיעים לנו וכעת אנו יוצאים למאבק להגן על שכרנו“.

”מתוך רצון שלא לפגוע במחקר האקדמי המתקיים באוניברסיטה או בציבור הסטודנטים, אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה לחתום על הסכם שכר קיבוצי עם ארגון הסגל הבכיר על פי השכר והתנאים המקובלים באוניברסיטאות מחקר“, אומר פרופ‘ יהלום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן