פייטן ופוליטיקאי: משה ליאון כובש את בתי הכנסת של ירושלים

המועמד לראשות העיר ירושלים, משה ליאון, אשר ידוע כפייטן מוערך, הפך לבן בית בעשרות בתי הכנסת בהם ביקר והתפלל בחודש האחרון. צפו בו בפעולה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/09/13 13:54 ה בתשרי התשעד

פייטן ופוליטיקאי: משה ליאון כובש את בתי הכנסת של ירושלים

במהלך השבועות האחרונים, הציבור הדתי בעיר ירושלים פקד את בתי הכנסת לצורך אמירת הסליחות. בעשרות בתי כנסת ברחבי העיר, המתפללים הופתעו לגלות כי המועמד לראשות העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע להתפלל יחד איתם ובחלק מהמקומות אף שימש כחזן. ליאון אשר ידוע כפייטן מוכשר, זוכה לאהדה רבה ולחיבור אמיתי עם קהל המתפללים הירושלמיים.

אם מדובר בסליחות, תפילות שחרית או קריאה בתורה, משה ליאון לא מפספס אף בית כנסת, שם מציג בכל פעם מחדש את כישוריו בתחום השירה וחיבורו למסורת.

הבוקר (ב') השתתף משה ליאון באמירת סליחות בבית הכנסת של הרב בלאיש במקור חיים. לאחר התפילה ציין הרב בלאיש: "ממש מחמם את הלב לראות פוליטיקאי שמקפיד להתפלל יחד עם הקהילה ולא רק מעוניין בנאומי בחירות". מעבר לכך, מקפיד משה ליאון להגיע לבתי הכנסת בשכונות השונות גם בשבתות. לאחרונה, התארח בשכונת הר חומה, התפלל בבתי הכנסת במקום, פגש את רבני השכונה והפך לחלק טבעי בנוף המתפללים המקומיים.

אורי בן חמו, אשר אירח את משה ליאון במהלך השבת, מספר כי ”התושבים מאד התרשמו מהגעתו של משה לשכונה. העובדה כי משה הגיע כמתפלל ולא כפוליטיקאי מאפשר מפגש בגובה העניים ואנשים מאד מעריכים זאת. זו היתה הזדמנות עבורם לשתף את משה במצוקתם בעניין בתי הכנסת בשכונה אשר ממוקמים בחניונים וגני ילדים.

משה ליאון הדגיש כי מאז ומתמיד נהג להגיע לבית הכנסת ולשמש כשליח ציבור: "במיוחד בימי התשובה, אנחנו זוכים לתפילות בעלות עצמה משמעותית. זה לא סוד שאני מחבב את עולם החזנות ועבורי זה כבוד גדול לשמש כשליח ציובור. החיבור בין שירה, תפילה ומפגש עם קהילות מיוחדות הוא עבורי זכות ושליחות של ממש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן