מפכ"ל המשטרה דנינו: כל יהודי שרוצה להתפלל בהר הבית - יכול

בראיון חג שהתפרסם בסוף השבוע האחרון, סיפק ניצב יוחנן דנינו הצהרה מפתיעה ביחס להר הבית: "כל יהודי שרוצה להתפלל על הר הבית יכול להתפלל על הר הבית, אבל - בשעות ובזמנים שנקבעו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/09/13 13:30 ד בתשרי התשעד

מפכ"ל המשטרה דנינו: כל יהודי שרוצה להתפלל בהר הבית - יכול
אתר משטרת ישראל, צילום: אתר משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה, ניצב יוחנן דנינו, יצא בסוף השבוע האחרון בהצהרה מפתיעה על מתן היתר ליהודים להתפלל בהר הבית. בשעות הביקור המקובלות. בראיון חג לעיתון ”ישראל היום“ אמר דנינו כי "כל יהודי שרוצה להתפלל על הר הבית יכול להתפלל על הר הבית, אבל - בשעות ובזמנים שנקבעו".

"הר הבית זו אחת המשימות הכי רגישות שלנו. זו משימה נפיצה. בכל מקום קטן יכול להיות אירוע. הרבה פעמים באים אלינו בטענות. צריך לבוא לפה לראות את היקף המשימה“, אמר דנינו בראיון, שציין כי "הרבה פעמים אתה שומע, ולא אציין שמות של ח"כ כזה או גורם אחר, שהם רוצים חופש גישה להתפלל על הר הבית. מי מפריע להם? יש חופש גישה. לא צריך להשתמש בסיסמאות. כל יהודי שרוצה להתפלל על הר הבית יכול להתפלל על הר הבית. אבל - בשעות ובזמנים שנקבעו“.

"יש פה סטטוס קוו משנת 67' שעובד פרפקט. הבעיה היא שרוצים לייצר פרובוקציה ורוצים לייצר סיפור מאין סיפור, אז שם אנחנו נמנע לייצר פרובוקציה", הוסיף דנינו.

יו"ר מטה ארגוני המקדש, אביעד ויסולי, ברך על דבריו של המפכ"ל ואמר כי "יש להצהרותיו של המפכ"ל משמעות חיובית גדולה". יש לציין כי המפכ"ל כבר אמר את הדברים לפני וועדת הפנים של הכנסת, אז היו מי שסברו שמדובר בפליטת פה שנאמרה בסערת הדיון, או בהטעייה מתחמקת. חזרתו של המפכ"ל על הדברים מוכיח שהמשטרה הפנימה את פסיקות בג"צ, שחוקי חופש הפולחן והמקומות הקדושים אוסרות על המשטרה למנוע מיהודים להתפלל בהר הבית.