המנהיגים הצעירים באירופה, יחד עם המתנחלים, ילחמו יחד בחרם

משרד החוץ של המועצה האזורית שומרון ממשיך במלחמה בחרם: יו"ר ארגון הגג של צעירי המפלגות באירופה סייר בשומרון וסיכם על קמפיין אירופי משותף בעד ההתיישבות ונגד החרמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/13 07:54 יב באלול התשעג

המנהיגים הצעירים באירופה, יחד עם המתנחלים, ילחמו יחד בחרם

"משרד החוץ של השומרון" עלה השבוע שלב במאבק בחרם האירופי ונכנס לנישה שעד עתה הייתה מזוהה באופן בלעדי עם הפלשתינים: ההנהגה הצעירה לאחר שאירחה בשומרון בשנתיים האחרונות 70 חברי פרלמנט ממדינות אירופה וחודש לאחר הביקור ורצף הפגישות בוושינגטון במהלכו נועדו ראשי ההתיישבות בשומרון עם 25 סנאטורים וחברי קונגרס, עולה יחידת קשרי החוץ במועצה האזורית שומרון, המכונה "משרד החוץ של השומרון", שלב נוסף במלחמה בחרם האירופי, ומתחילה בפעילות לשנותו - דרך מרכזי הכוח במפלגות השלטון באירופה וארגוני הצעירים של המפלגות ביבשת.

במסגרת המיזם החדש סייר השבוע במועצה האזורית שומרון אנטוניו דה לוצ'יה, יו"ר demik, ארגון הגג של צעירי המפלגות השמרניות ומפלגות המרכז באירופה.

ארגון demik נחשב לאחד הארגונים החשובים באירופה ומרכז בידיו כוח רב ביותר בבתי הפרלמנט במדינות השונות, בהיותו ארגון הגג של כל ארגוני הצעירים של המפלגות השמרניות ומפלגות המרכז ביבשת וכמו כן בהיות חבריו מנהיגי הדור הבא באירופה, רבים מהם כבר חברי פרלמנט פעילים במדינותיהם, בחלקן מטעם מפלגת השלטון כגון גרמניה, אלבניה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, יוון, פולין, רומניה ופורטוגל.

על חשיבותו הרבה של האורח במארג הכוחות האירופי תעיד העובדה שבמהלך ביקור הבזק שקיים בישראל נפגש עם יו"ר ועדת החוץ והבטחון ושר החוץ לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטין, סגן שר החוץ זאב אלקין ויו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין.

דה לוציה סייר בשומרון בהדרכת מנהל יחידת קשרי החוץ שומרון שי אטיאס ועו"ד אריאל בולשטין. במהלך היום ביקר האורח באזור התעשייה ברקן, ביקיר, בהר גריזים, בשכונת השומרונים, בכרמי הישוב הר ברכה, במשק צימרמן באיתמר וברחלים. בשיאו של הסיור נועד יו"ר demik אנטוניו דה לוצ'יה בישוב חוות יאיר לסקירה ולשיחה מעמיקה עם מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

דגן סקר בפני האורח את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון והציג בפניו את הפנים האמיתיות של ארגוני השמאל הקיצוני באירופה ובישראל, הממומנים בכספי משלם המיסים האירופי ומנסים לייצר חרמות ופגיעה דווקא בתעשיה ביו"ש, המקיימת דו קיום בין יהודים לערבים.

"השומרון הוא לב ארץ ישראל, שורשי המולדת התנ"כית של העם היהודי - "אמר יוסי דגן לאורח האירופי הבכיר - "לא יעלה על הדעת לדרוש מעם לוותר על לב מולדתו. זה לא 'הגדה המערבית' אלא יהודה ושומרון. כל מי שמגיע לכאן כמוך וצופה מהרי השומרון על מישור החוף מבין כי אין היתכנות קיום למדינת ישראל ללא יו"ש".

בסיום היום נפגשו האורח ומלוויו עם ראש המועצה האזורית שומרון שומרון גרשון מסיקה ועם יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר.

"התמיכה במדינת שראל ובשומרון הוא אינטרס אירופי" - אמר מסיקה - "עשרות חברי הפרלמנט באירופי שהגיעו לכאן ראו את זה בעינים. העיתונות האירופית איננה משקפת את האמת בנוגע למה שמתרחש כאן, חשוב שנבחרי הציבור יכירו את המציאות כפי שהיא. אם החרם יצליח, מי שיפגעו ממנו הם בראש ובראשונה אלפי הפועלים הערבים".

לאורך הסיור לא הסתיר האירופי הבכיר את התרשמותו ממראות ההתיישבות ומתושים והמנהיגים שפגש.

בסיום הביקור הצהיר דה לוצ'יה כי השתכנע והבטיח להירתם ולסייע למועצה האזורית שומרון להלחם בחרם האירופי, באמצעות מנהיגי המפלגות הצעירים.

"אני אפעל נגד החרמת המפעלים שלכם וארכז מאמץ במוסדות שלנו לתמוך בתעשייה ובהתיישבות בשומרון" - הצהיר דה לוצ'יה - "אירופה חייבת לעמוד לצד ישראל, לדחות מכל וכל את הנסיונות להטיל על ישראל סנקציות כלכליות או אחרות ולסייע במימוש זכויות היהודים על ארצם".

בסוף היום העניקו גרשון מסיקה ויוסי דגן לאורח דגלון של המועצה האזורית שומרון. בישיבת העבודה סיכמו מ"מ ראש המועצה יוסי דגן ויו"ר demik אנטניו דה לוציה על תחילתו של שיתוף פעולה ועל פרוייקט משותף להבאת נבחרי ציבור ומנהיגים נוספים מאירופה לישראל.