המתיישבים כבשו את הפאבים בתל אביב

חוק משאל העם אושר בקריאה ראשונה בכנסת לפני כשבועיים ובהתיישבות כבר החלו לעבוד על דעת הקהל. עשרות מתושבי תל אביב הגיעו אמש למפגש עם יוסי דגן, במסגרת המיזם "שומרון על הבר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/08/13 13:50 ז באלול התשעג

המתיישבים כבשו את הפאבים בתל אביב
גד דיעי, צילום: גד דיעי

אמש (ב‘) התאספו עשרות תל אביבים בפאב ברחוב אחד העם בעיר ללא הפסקה. במרכז הבר: יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון. האירוע הייחודי הזה הינו המפגש הראשון במיזם החדש של ועד מתיישבי השומרון - "שומרון על הבר". מדובר בסדרת מפגשים שיערכו בתל אביב במסגרתם אנשי השומרון יבואו לפגוש את תושבי תל אביב. "אנו תמיד שמחים לארח בשומרון, הפעם החלטנו לבוא ולבקר בתל אביב", הסביר דגן והוסיף כי האויב המרכזי של ההתיישבות היא הבורות ולשם כך הוא הגיע לתל אביב.

"אנחנו נבוא לכל מקום שמעוניינים לשמוע אותנו", הוסיף דגן, שתיאר בפני המשתתפים את הרכב האוכלוסייה בשומרון, היישובים הפורחים והתעשייה המשגשגת. הוא גם התייחס לניסיונות לפגוע בתעשייה בשומרון באמצעות חרמות. "הפגיעה בתעשייה ביהודה ושומרון היא האבסורד הכי גדול. במועצה האזורית שומרון מועסקים כ-40 אלף עובדים כשמחציתם ערבים. אותם עובדים ערבים מקבלים אצלנו זכויות סוציאליות ושכר גבוה מהממוצע ברשות הפלסטינית. פגיעה במפעלים זו גם פגיעה בהם".

מתנחלים בלבבות, האירוע, אמש (צילום: גד דיעי)

דגן הוסיף וסיפר על פעולות ההסברה שמבצעת המועצה בחו"ל. "אותם ארגונים מהשמאל הקיצוני שמסיתים בתל אביב כנגד אלון מורה, מסיתים בחו"ל כנגד תל אביב. אנו נתקלים בזה במפגשים שאנחנו עורכים עם בכירי ממשל באירופה שניזונים ממידע מוטעה מבית מדרשם של ארגוני שמאל קיצוני ישראליים".

במהלך הארוע התקיימה שיחה ערה בין דגן למשתתפים, נשאלו שאלות, הוצעו רעיונות וחלקם אף ביקשו להרחיב את המיזם ולעדכן לגבי מפגשים נוספים. "רוב חבריי שייכים למחנה השמאל ובמפגש הבא אביא אותם כדי שיכירו את האמת", אמרה לדגן אחת המשתתפות.

"שיסתיים הליך חקיקת חוק משאל עם בכנסת אנחנו כבר נהיה בעיצומה של מלאכת ההסברה", מציינים בוועד מתיישבי השומרון. "יצאנו למלחמה נגד ההסתה כנגד ההתיישבות ואנחנו ננצח בה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן