Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
יוזמה של בוגרי ההסדר: השלמת מניינים בבסיסי צה"ל, דרך הפייסבוק - כיפה

יוזמה של בוגרי ההסדר: השלמת מניינים בבסיסי צה"ל, דרך הפייסבוק

יוזמה של בוגרי ישיבת ההסדר "בית אורות" עם איגוד ישיבות ההסדר והרבנות הצבאית: מוקד פייסבוק - "צו השנה" ידאג להשלמת מניינים, ולמציאת בעלי תקיעה וחזנים לבסיסי צה"ל ומוצבים בראש השנה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/08/13 13:21 ב באלול התשעג

יוזמה של בוגרי ההסדר: השלמת מניינים בבסיסי צה"ל, דרך הפייסבוק

בוגרי ישיבות ההסדר מתגייסים למען חיילי צה“ל: מוקד חדש - ”צו השנה“ - הפועל באמצעות הפייסבוק, יחבר בין בסיסים ומוצבים בהם חסרים מניינים לבין מתנדבים שמוכנים להתגייס לטובת השלמת מניין בראש השנה.היוזמה הייחודית נולדה אצל שני בוגרי ישיבת ההסדר בית אורות, שראל שפייר ונדב מלכה והיא באה לתת מענה בבסיסים הצבאיים שבהם מחסור במניין, בבעל תקיעה או בחזן שיודע את נוסח התפילה.

המוקד ירכז את פניותיהם של תלמידי הישיבות, האברכים וכל מי שיתנדב לשבות בבסיסים ובמוצבים השונים בראש השנה ולאחר ריכוז המידע ומיפויו לפי אזורים גיאוגרפיים, 'ישודכו' הפונים לבסיסים ולמוצבים על פי צרכי הרבנים הצבאיים, המפקדים והחיילים בשטח. כמו כן, ידאגו במוקד לקליטה ולאירוח נאות של הפונים בבסיסים ובמוצבים, באמצעות הרבנות הצבאית.

בשנה שעברה, הגיעו כמאה מתנדבים, מתוכם משפחות בגילאים שונים וכן תלמידים רבים מישיבות ההסדר ומהישיבות הגבוהות לבסיסים ולמוצבים בראש השנה. בהגעתם הוסיפו עשרות מניינים ותקיעות שופר שנשמעו בבסיסי צה"ל ובמוצביו בכל רחבי הארץ, מבסיס 'חומה' ברמת הגולן שבצפון ועד ל'שדה בוקר' שבדרום.

שראל שפייר אומר כי "המטרה היא למלא את החוסר שנוצר בבסיסי צה"ל בראש השנה בשל המחסור בחיילים למניין, בעל תוקע או חזן שיודע את נוסח התפילה. החלטנו להפעיל את המוקד גם השנה ואף להרחיב את פעילותו. אנו מאמינים כי בדרך זו, יחד עם תלמידי ישיבות ההסדר ומתנדבים מהציבור הרחב, נחזק את חיילי צה"ל ונעזור להם להרגיש קרובים, גם כאשר הם רחוקים מביתם ומבני משפחתם".

איגוד ישיבות ההסדר פנה לישיבות ויידע אותן על האפשרות לשלב את התלמידים והאברכים בהשלמות המניינים בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה במסגרת זו. וכן על מנת שיבררו עם התלמידים המשרתים בצבא את הצרכים בבסיסים ובמוצבים שבהם הם משרתים וימצאו תלמידים ואברכים מהישיבה שיגיעו לבסיסים ומוצבים אלו כדי שישלימו מניין לחבריהם. מהלך זה יוביל לערך מוסף המשמר את הקשר החם בין הישיבה לתלמידיה בתקופה בה הם משרתים בצה"ל.

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, אומר כי "מדובר ביוזמה ברוכה הצומחת מהשטח ומבליטה את הקשר בין ישיבות ההסדר, הצבא והחיילים בשטח. אנו באיגוד נערכים לסייע בכל הנדרש על מנת שכלל החיילים ובתוכם גם חיילינו יוכלו להשתתף בתפילות החג גם כאשר הם רחוקים מביתם ומהישיבה, ממלאים את תפקידם בצבא ושומרים על מדינת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן