הרב בזק: תבחרו למי להאמין - לרבנים ליכטנשטיין ואריאל או לרב אלון

לפני הקראת גזר הדין של הרב מוטי אלון, מתייחס הרב אמנון בזק לפרשה ומזכיר כי "כל מי שהאמת נר לרגליו צריך למחות נגד מסע היח"צ השקרי הקושר בין המשפט לבין העדויות החמורות שהגיעו לפני הפורום"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/08/13 08:27 א באלול התשעג

הרב בזק: תבחרו למי להאמין - לרבנים ליכטנשטיין ואריאל או לרב אלון
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק, מבכירי רבני ”הגוש“, יוצא היום (ד‘) להגנת פורום ”תקנה“ ונגד מה שהגדיר כ“מסע יח“צ שקרי“ הקושר בין משפטו של הרב אלון לבין העדויות שהגיעו בפני פורום תקנה.

”יבחר כל אחד למי להאמין: לרב ליכטנשטיין ולרב אריאל, הטוענים כי שמעו את המתלוננים בשתי פרשות חמורות וכי הרב אלון הודה בפניהם על מעשיו, או לרב אלון, הטוען כי הרבנים מעלילים עליו עלילה“, כתב הרב בזק בעמוד הפייסבוק שלו, ”בכל מקרה, כל מי שהאמת נר לרגליו צריך למחות על המסע היחצ"ני השקרי, המנסה לקשור בין פסק הדין במשפט שעסק בשתי פרשיות זוטרות וגבוליות ('דגי רקק' בלשונו של הרב אריאל), ובין שתי הפרשיות החמורות שבהן יש מחלוקת גרסאות בין הרבנים ליכטנשטיין ואריאל לרב אלון, שלא היו יכולות כלל להתברר בבית משפט“.

”לזיכוי בפרשיות הגבוליות אין כל קשר לשאלה מי צודק בפרשיות החמורות, וכן להיפך: חיוב בפרשיות הגבוליות לא יוכיח שגרסתו אינה נכונה בפרשיות החמורות. מוטב שזריית החול בעיני הציבור והניסיון להטעותו בנושא זה תיפסק“, הוסיף הרב בזק.

לדבריו, ”מסע היחצ"נות מציג את 'פורום תקנה', על חבריו שבהם גדולי הרבנים מכל קצווי הקשת הדתית-לאומית, באור שלילי, ובכך הוא כורת ענף שכולנו יושבים עליו. פעם שאלתי רב חשוב החבר כיום במזכירות הפורום ומקדיש שעות רבות לעבודה ב'תקנה': מדוע לך לעסוק בעניינים אלו, למרות זמנך העמוס גם כך באופן בלתי-רגיל? והוא השיב לי: "ומי יעשה את עבודת הקודש הזו? מי יסייע לאותן נשים אומללות, המוטרדות על ידי ראשי ישיבות ומוסדות דתיים מכובדים? ומי יתמוך בתלמידים ובתלמידות המנוצלים בידי מוריהם אך חוששים מן החשיפה שבפנייה למשטרה?". אפשר להתווכח על פעולה אחת או שתיים שעשה הפורום במהלך השנים; בנושאים כה רגישים יש מקום לדעות שונות“.

”אבל שיהיה ברור לכולנו: הטרדה מינית לרמותיה השונות היא תופעה רווחת גם במגזר הדתי, והיא עלולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו או מילדינו. מי שחלילה יהיה הקרבן הבא, סביר מאוד להניח שתמצאו, כפי שהבינו רבים אחרים, שהכתובת היחידה הרלוונטית לפנייה לעזרה היא 'פורום תקנה'. רע מאוד יהיה אם ייפגע פורום זה, שבו יושבים צדיקים וצדיקות המקדישים בהתנדבות שעות מזמנם העמוס לטיפול בפרשות אומללות, שלצערנו הן חלק מן החברה שלנו“, סיכם הרב בזק.