מפגש פיוס בין רבני הציונות הדתית לרבנים חרדים-ספרדים

ביוזמת גרשון מסיקה התכנסו בירושלים הרבנים אליהו, דרוקמן ולבנון, יחד עם רבנים מהמגזר החרדי-ספרדי, זאת כדי ליישר את ההדורים בין שני המגזרים, בין היתר גם על רקע המרוץ לרבנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/13 09:31 יד באב התשעג

מפגש פיוס בין רבני הציונות הדתית לרבנים חרדים-ספרדים
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

ביום חמישי האחרון נפגשו בירושלים רבנים בכירים מהציבור הציוני-דתי, יחד עם רבנים מהציבור החרדי-ספרדי, זאת על רקע המחלוקת המתמשכת בין המגזר הדתי למגזר החרדי, שהגיעה לשיא במהלך המרוץ לרבנות הראשית.

הפגישה התקיימה ביוזמתו של ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מקורבם של הרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון. נוסף על שני הרבנים, השתתף במפגש גם הרב חיים דרוקמן, כשמהצד החרדי השתתפו הרב ראובן אלבז ראש ישיבת אורח חיים ומקורב לרב עובדיה יוסף, הרב ברוך שרגא - אב בית דין ירושלים, הרב יצחק כהן רב שכונת שמואל הנביא, הרב מאיר מזוז רב שכונת רמת אשכול.

במסמך המסכם את המפגש כתבו הרבנים: "הצעד הראשון עליו הוחלט הוא לצאת בקריאה לטיהור וניקוי האווירה, הרבנים קראו לכל תלמידי חכמים, מרנן ורבנן, להיזהר בביטויים עולבים, להימנע משמות גנאי, ולנהוג כבוד איש ברעהו. כאשר כל עולם התורה ינהגו כבוד זה בזה תוכשר הקרקע להסכמות בכל הנושאים השנויים במחלוקת".

הרבנים החרדים הסבירו כי הציבור החרדי מצוי בכאב גדול בשל הלחץ על עולם התורה בשל נושא תקצוב הישיבות וגזירת הגיוס וציינו כי ניחתת עליהם מכה אחר מכה. במפגש הוחלט להרחיב את המפגשים וליצור מפגשים גם עם רבני הציבור הליטאי. עוד הוחלט ליצור אחדות בקרב הרבנים החרדים והציונים ולקיים מפגשים תכופים לליבון סוגיות יחד, ולצאת באמירה משותפת גם בנושא הגיוס. הרבנים הסכימו ביניהם כי יש לאפשר לאלו המעוניינים ללמוד תורה ללמוד בשקט מחד ומאידך יש למצוא פתרון לאלו שאינם חפצים ללמוד אך חובשים את ספסלי לימוד התורה.

”לאחרונה התגברו הביטויים החריפים של המחנה החרדי ספרדי כלפי הציונות הדתית, אני סבור שאנשים אחים אנחנו ורב המשותף על המפריד, דווקא סמוך לתשעה באב עלינו לעשות כל מאמץ בכדי להגביר את המשותף“, אמר מסיקה, ”על כן פעלנו בכדי להפגיש בין בכירי רבני הציונית דתית לבכירי רבני הספרדים החרדים“.