לאפשר לנאשמים בפלילים לבחור רב ראשי?

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר בנט וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להדיח מהגוף הבוחר ראשי ערים מכהנים אשר הוגש נגדם כתב אישום. "הדבר מכתים את מוסד הרבנות הראשית", טוענים בתנועה.

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/07/13 08:30 כט בתמוז התשעג

לאפשר לנאשמים בפלילים לבחור רב ראשי?

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לשירותי דת, נפתלי בנט וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין בנוגע להשתתפותם של ראשי ערים מכהנים החשודים בפלילים או שנגדם מתנהלת חקירה פלילית, באסיפה הבוחרת לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בתנועת הדגישו כי עולה חשש משמעותי וכבד כי חלק מאותם ראשי הערים אשר נגדם מתנהל הליך פלילי עלולים לקחת חלק ולקבל זכות הצבעה בהליך ההצבעה החשוב. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי אנשים המואשמים בפלילים אין מקומם באסיפה הבוחרת לתפקיד הרב הראשי לישראל, זאת בשל הפגיעה החריפה והחמורה באמון הציבור והכתמתו של מוסד הרבנות הראשית. על כן, אין לאפשר לראשי ערים מכהנים אשר נגדם הוגש כתב אישום לקחת חלק בהליך כחברים באסיפה הבוחרת.

”אם תתאפשר הצבעה של ראשי ערים נגדם מתנהל הליך פלילי תהווה פגיעה הקשה באמונו של הציבור, וזו עולה עשרות מונים על הפגיעה בתפקודו, כביכול, ונטילת הסמכות מראש עיר המואשם בפלילים“, נמסר היום מהתנועה. כמו כן, התנועה לאיכות השלטון מציינת כי מתן זכות בחירה למספר אנשים אשר מואשמים, נכון לעכשיו, בפלילים, תכתים את המוסד ואת נציגיו.

חוק הרבנות הראשית לישראל קובע כי הרב הראשי לישראל ייבחר ע"י אספה בוחרת המורכבת מכ-80 רבנים ומכ- 79 נציגי ציבור. בין נציגי הציבור יהיו 25 ראשי הערים הגדולות, 6 מועצות מקומיות גדולות ו-4 ראשי מועצות אזוריות גדולות. כמו כן, עד כה הוגשו כתבי אישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר; כנגד ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו וכתבי אישום בכפוף לשימוע כנד ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, וכנגד ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן