חוטובלי: לאסור כליל את השימוש בסלולר על נהגים צעירים

סגנית שר התחבורה הציגה תוכנית למאבק בקטל בכבישים והבטיחה: "אפעל כדי לאסור על נהגים צעירים את השימוש בסלולר תוך כדי נהיגה - גם באמצעות הדיבורית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/07/13 14:20 כו בתמוז התשעג

חוטובלי: לאסור כליל את השימוש בסלולר על נהגים צעירים
עזרא גבאי, צילום: עזרא גבאי

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי, פרסה היום (ה‘) בכנס באוניברסיטת בר אילן מספר עיקרים מתוך תכניתה החדשה למאבק בקטל בכבישים. האירוע נערך במסגרת יום עיון של המכון לחקר הגורם האנושי בתאונות דרכים.

"אפעל כדי לאסור על נהגים צעירים את השימוש בסלולר תוך כדי נהיגה - גם באמצעות הדיבורית“, אמרה היום חוטובלי, ”ברור לי שזו לא החלטה פופולארית ואני מוכנה לספוג את הביקורת הציבורית ולו בכדי להביא לירידה משמעותית במספר הנפגעים בדרכים ולהציל חיי אדם. נהגים צעירים הנמצאים בשלב בו עדיין אין להם מיומנות נהיגה אותה הם רוכשים, יוכלו גם להפנים את המשמעות של השימוש בטלפון תוך כדי נסיעה. היה ראוי להרחיב האיסור על כלל הנהגים אולם זו גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה“.

חוטובלי הדגישה כי "אין הבדל ברמת הריכוז של נהג כאשר משוחח בסלולר באמצעות דיבורית לבין אם עושה זאת ללא דיבורית. מדובר בהטיה קוגניטיבית הגורמת להיסח דעת ולדיבורית אין משמעות. בעיית היסח הדעת היא הסיבה המרכזית מדוע רוב התאונות מתבצעות על ידי הנהג הנורמטיבי ולא על ידי בריוני הדרכים, כפי שמקובל לחשוב“.

עוד התייחסה חוטובלי לתוכניתה לגבי המצלמות בכבישי ישראל ואמרה כי בכוונתה ליישם בנושא מודלים אירופאיים ולהקים ועדה, בראשות שופט, שתבחן מחדש את נושא המהירות המותרת בכביש. ”יש להנהיג שקיפות מלאה בכל הקשור לפריסת המצלמות ולשים שילוט לפני כל מצלמה“, ציינה חוטובלי, ”שנית, מטרת פריסת המצלמות היא להביא לירידה במספר התאונות ולא לגבות כסף מאזרחים ולכן יש לפרוס את המצלמות במקומות המועדים לתאונות דרכים ולא סתם בכבישים מהירים. ובנוסף, כספי הקנסות ייועדו לפרויקטים בתחום הזהירות בדרכים ולא לקופה ציבורית“.