מגיש חדשות ערוץ 10 סייר בשומרון: "ספרו לי עוד על אופציה של 2 מדינות"

המגיש הבכיר סייר בשומרון כחלק מפרוייקט ההסברה של המועצה האזורית שומרון וסיכם את הביקור בטוויטר, במסקנה כי מדינה פלסטינית איננה ריאלית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/06/13 09:52 ח בתמוז התשעג

מגיש חדשות ערוץ 10 סייר בשומרון: "ספרו לי עוד על אופציה של 2 מדינות"
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

מגיש המהדורה המרכזית של ערוץ 10, גיא זוהר, סייר בשבוע שעבר במועצה האזורית שומרון במסגרת פרוייקט ההסברה של המועצה "שומרון - נעים להכיר". לאחר הסיור צייץ בטוויטר: "ספרו לי עוד על אופציה של שתי מדינות".

בראשית היום נועד האורח לסקירה מקיפה עם יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון העומד בראש "משרד החוץ של השומרון" - מערך הסיורים וההסברה של השומרון בארץ ובחו"ל. לאחר סקירה על ההתיישבות ביו"ש, אותה קיבל גיא זוהר מיוסי דגן, יצא המגיש הבכיר האורחים לסיור עומק בישובים ובמאחזים עד לשעות הערב בהדרכת בועז העצני מהיחידה האסטרטגית במועצת השומרון.

(צילום: המועצה האזורית שומרון)

זוהר, מבכירי הטאלנטים בישראל כיום הידוע בדעותיו ובהשקפותיו הלא חופפות את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, סייר באזור התעשיה ברקן, בנופים, ברחלים וביקב "טורא", באלון מורה שם פגש את יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר וביצהר שם התארח אצל רב הישוב הרב דוד דודקביץ.

כמו המגיש ומפקד גלי צה"ל לשעבר משה שלונסקי, פרשן עיתון הקיבוצים ארנון לפיד ורבים נוספים, גם גיא זוהר הגיע בעקבות הסיור למסקנה ברורה: מדינה פלסטינית כבר איננה ריאלית. לאחר הסיור צייץ זוהר בחשבון הטוויטר שלו על ביקור בשומרון, התייחס לנתונים אליהם נחשף וכתב בין השאר את מסקנותיו מהם: "ציטוט מוביל מאלון מורה: הגידול הממוצע של יהודים בישראל הוא פחות משני אחוזים בשנה. בשומרון 8%. ספרו לי עוד על אופציה של שתי מדינות“.

זוהר התארח בשומרון במסגרת פרוייקט הדגל של הסיורים וההסברה ביו"ש, "שומרון - נעים להכיר", במסגרתו כבר התקיימו בשומרון למעלה מ-600 סיורי עומק, לאורך יום שלם, לפוליטיקאים, חברי כנסת, עיתונאים ומערכות תקשורת. בנוסף, סיירו בשומרון בשנה האחרונה למעלה מ-1,500 אוטובוסים ובהם אלפי אזרחים מכל רחבי הארץ, רובם מהציבור החילוני.

במקביל, הקימה המועצה האזורית שומרון "משרד חוץ" הפועל בהסברה ברחבי העולם, אשר אירח בשנה האחרונה למעלה מ-70 חברי פרלמנט מרחבי אירופה, 5 חברי קונגרס מארצות הברית ולמעלה מ-100 עיתונאים זרים.

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון העומד בראש מערך ההסברה, סיפר כי הסיור התקיים באוירה נעימה וידידותית עד מאוד. דגן ציין כי ”אין תחליף למראה עינים, אנו נמשיך להביא את עם ישראל כולו לסיורים בשומרון, לראות בעינים את ההתיישבות ולהתחבר“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן