חברי "הבית היהודי" יצאו לטיול ג‘יפים ועל האש

ח"כ זבולון כלפה ארגן את הבשרים על המנגל ואיילת שקד חרשה את הדרום עם הג‘יפ. מלבד הגיבוש, הח"כים עמדו מקרוב על תופעת ההתיישבות הבדואית בנגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/13 21:27 ז בתמוז התשעג

חברי "הבית היהודי" יצאו לטיול ג‘יפים ועל האש
מיכאל אברגל, סטודיו פלוס, צילום: מיכאל אברגל, סטודיו פלוס

חברי הבית היהודי, ובהם יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, השר אורי אריאל, יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד ויתר חברי הסיעה, יצאו ביום שישי האחרון לטיול ג'יפים בנגב. את הטיול ארגנו שקד, סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, וח"כ זבולון כלפה, שהיה אחראי על הנושא הקולינרי. שלושת המארגנים שימשו גם כנהגים של הטיול האתגרי. השלושה נדבו את הג'יפים שלהם והסיעו את חברי הסיעה ממקום המפגש לאורך הטיול.


צילומים: מיכאל אברג'ל, סטודיו פלוס

מטרת הטיול היתה ללמוד כיצד לקדם את ההתיישבות היהודית בנגב וגיבוש הסיעה. הטיול החל ברתמים, הממוקם בחולות חלוצה. חברי הסיעה נפגשו עם ראשי היישוב ושמעו מהם על הבעיות שהם נתקלים בהן מול הבדואים באזור ועל הצורך בקרוואנים נוספים ובהסדרת קו חשמל בכניסה ליישוב. לדברי התושבים, בשבועות האחרונים היו מספר אירועים אלימים של הבדואים בשל עימותים שלהם עם המנהל האזרחי. הצורך בקרוואנים נובע, לטענתם, בשל העובדה שהביקוש במקום עולה על ההיצע.

לאחר מכן, חברי הכנסת נפגשו עם ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן, איתו הם שוחחו על הצורך בחיזוק ההתיישבות היהודית בנגב. שר הכלכלה נפתלי בנט ושר השיכון אורי אריאל הבטיחו כי משרדיהם יסייעו ככל שיידרש, לנגב.

בתום הפגישות, הח"כים החלו בטיול הג'יפים בנחל הבשור ולאחר מכן הם סיכמו את המפגש ב"על האש" בחניון הרועה.