במועצה האזורית שומרון מנסים לחמם היחסים עם הציבור החרדי

האדמו"רים מביאלה ונבורנה הגיעו לביקור בקבר יוסף שבשכם, בחסות המועצה האזורית שומרון. במפגש עם הרב אליקים לבנון, אמר האדמו"ר מביאלה: "צריך למלא כאן את היישובים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/06/13 14:06 ב בתמוז התשעג

במועצה האזורית שומרון מנסים לחמם היחסים עם הציבור החרדי
יחצ, צילום: יחצ

ביום פטירת יוסף הצדיק שחל אמש (א‘), הגיעו האדמו"ר מביאלה והאדמו"ר מנבורנה, יחד עם כ-600 מחסידיהם ובתוך קבוצה של כ-2,000 איש, לביקור בקבר יוסף שבשכם. המועצה האזורית שומרון, שארגנה את הכניסה, דאגה גם שהאדמורי"ם ייפגשו עם המנהיגות הרבנית בהתנחלויות.

האדמו"רים הם ממנהיגי הציבור החסידי לכל אחד מהם חסידים משלו בערים בני ברק ואלעד. ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויוסי דגן ממלא מקומו, הזמינו את האדמורי"ם להגיע לכניסה מסודרת לקבר יוסף, זאת כחלק מהפעילות הענפה הנעשית בימים אלו לקרב את הצבור החרדי להתנחלויות ולהפוך אותם לבני ברית של מפעל ההתנחלויות.

האדמו"ר מביאלה הגיע להפגש עם הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון והרב מנדבורנה הגיע להפגש עם הרב דויטש רבה של הישיה שבי שומרון. האדמו"ר מביאלה אמר לרב לבנון במפגש כי ”צריך למלא פה את כל היישובים, עוד יהיו זמנים פה שלא יהיה קל, ואז יש בלבולים וחס וחלילה חושבים מה אני צריך להיות פה? ודווקא לכן יוסף הצדיק קבור כאן כדי להראות יש מסירות נפש, מצליחים הכל".

המועצה האזורית שומרון מארגנת כ-14 כניסות בכל שנה לקבר יוסף הצדיק בשכם, כשבכל כניסה משתתפים כ-50 אוטובוסים. על פי הנתונים מאז תחילת פעילות המועצה האזורית שומרון לארגון כניסות מסודרות לקבר עלה מספר המבקרים במקום פי 10 לעומת התקופה בה הכניסה הייתה ברשות.