צפו: הרב נבון חגג את יום הולדתו ה-40 יחד עם חבריו מהפייסבוק

חבריו הוירטואליים של הרב חיים נבון עשו את כל הדרך (הלא וירטואלית) למודיעין, כדי להשתתף איתו בשיעור לכבוד יום הולדתו. "אנחנו חיים בעולם ללא גבולות ותפקידנו לחשוב על הבשורה היהודית לעולם הזה", אמר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/07/13 10:15 כח בתמוז התשעג

צפו: הרב נבון חגג את יום הולדתו ה-40 יחד עם חבריו מהפייסבוק
אמציה דויטש, צילום: אמציה דויטש

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין ודמות רבנית מוכרת מאוד ברשת החברתית פייסבוק, חגג אמש (ה‘) את יום הולדתו ה-40 באירוע שהתקיים בבית הכנסת אותו הוא מנהיג במודיעין, אליו הוזמנו כל חבריו בפייסבוק. באירוע השתתפו כ-150 איש, רובם המוחלט חבריו הוירטואליים של הרב נבון, שנפגשו לראשונה מחוץ לרשת.

בדברים שנשא באירוע, בחר הרב נבון לעסוק ב“40 השנים הבאות“ ובתפקידה של היהדות ”בעולם המרפרש“. הרב נבון קבע בדבריו כי ”העולם החדש הוא עולם ללא גבולות ואנחנו צריכים לחשוב: מהי הבשורה היהודית לעולם הזה“.

(צילום: modiin.tv)

הרב נבון טען כי ”לראשונה בהיסטוריה אנחנו חיים בחברה שבזה לאיפוק מיני. פשוט בזה למושג הזה. זו רק דוגמה אחת, של מיניות וצניעות שיש לנו מה להביא לידי ביטוי. אבל לא רק, אנחנו צריכים לתרגם ל‘ישראלית‘ את ערכי היהדות, לנסות ולהציב גבולות בתוך המערכת“.

כדוגמה לכך, ציין הרב נבון - איך לא - את הפייסבוק: ”הפייסבוק מוציא אותנו מעל הזמן והמקום. אני מדבר עם אנשים בצד השני של העולם שכותבים לי בשעות שונות לחלוטין ובמקומות אחרים לגמרי. אנחנו חיים בכל זמן ובכל מקום. שבת, היא ההפך הגמור ממה שהיא עשתה אצל אבותינו. פעם שבת הייתה מעין עולם הבא, אצלנו שבת היא מעין עולם הזה - יום אחד בלי פייסבוק, בלי חדשות, בלי אינטרנט, בלי לדעת מה קורה מחוץ לשכונה שלנו. יום אחד שמזכיר לנו שאנחנו חיים בתוך גבולות של זמן ומקום“.

”העולם כל כך ללא גבולות, שהוא שכח את גבול החיים - המוות“, אמר הרב נבון, ”ילדים בני 18 חושבים שיש להם מורשת להשאיר וחושבים על זה. פשוט לא מוכנים להכיר בכך שהם בני תמותה ולא חיים עם הידיעה הזו. והידיעה הזו היא ידיעה קריטית שהופכת את החיים למלאים יותר. לזכור שאנחנו בני תמותה. אני לא חושב על מה אני אשאיר אחריי, אני לא יודע מה העולם יזכור ממני - אני חושב שהוא לא יזכור. אני מקווה שילדיי ונכדיי יזכרו אותי וזה די והותר“.