פורום "תקנה" יוצא למלחמה לקראת פסק הדין במשפטו של הרב אלון

בפורום שכרו משרד יח"צ כדי שיסייע בהתמודדות עם הסערה התקשורתית שצפויה להתעורר בעקבות פסק הדין - גם אם הרב מוטי אלון יורשע או יזוכה. קו ההגנה: העדויות שהובאו בפני "תקנה" אינן חלק מכתב האישום

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/06/13 11:16 כה בסיון התשעג

פורום "תקנה" יוצא למלחמה לקראת פסק הדין במשפטו של הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

פסק הדין המכריע במשפטו של הרב מוטי אלון, הפרשה שהסעירה את המגזר, היה אמור להינתן לאחר חג הפסח האחרון - אולם מאז הסחבת הבירוקרטית נמשכת והתוצאות טרם ברורות. דומה כי בשני המקרים - זיכוי או הרשעה - צפוי פסק הדין לעורר פולמוס נרחב בציונות הדתית, כשבמוקד הסערה יעמוד פורום ”תקנה“ - פורום הרבנים הבכירים שהתחיל את כל הפרשה.

לכיפה נודע כי ב“תקנה“ נערכים לפסק הדין ביתר שאת. בין היתר, החליטו בפורום לשכור את שירותי משרד היח“צ והייעוץ התקשורתי של איתן זליגר ואמנון שומרון, שכבר החלו להיערך לקראת הישורת האחרונה של ההליך.

בסביבתו מעריכים כי הזיכוי קרוב מתמיד, הרב אלון (צילום: Shalom-cc-by-sa)

האתגר המרכזי של ”תקנה“, במקרה בו הרב אלון יזוכה במשפטו, הוא להבהיר כי העדויות שהביאו את הפורום להוציא את הסיפור אל אמצעי התקשורת, אינן חלק מהעדויות הפליליות אודות המעשים לכאורה שביצע הרב אלון, שנידונו כחלק מכתב האישום נגדו. קו ההגנה של ”תקנה“ יבהיר כי הפורום הוקם על מנת להתמודד עם מעשים שאינם בהכרח פליליים, או עם מעשים שקשה להביאם לידי משפט, מאחר והמתלוננים הדתיים מסרבים להתייצב ולהתמודד מול רבניהם לשעבר.

ובכל אופן, זיכוי של הרב אלון, שילווה בבליץ תקשורתי מצד מקורביו ואולי אף מצדו (בדומה למסיבת העיתונאים שקיים לאחר הגשת כתב האישום נגדו - י.א), יעורר ביקורת נרחבת על פורום ”תקנה“, בהתבסס על הטענה לפיה ”לרב אלון נערך משפט שדה“, או אם תרצו ”כיתת יורים“, כלשונו. לצורך כך יידרש הפורום לגייס חלק מהרבנים הבכירים שהיו מעורבים בפרשה ולהביאם אל דעת הקהל ואל אמצעי התקשורת, כדי שאלו ינסו להבהיר את עמדת הפורום ולמנוע מחלוקת וקרע פנימי במגזר.

בסביבתו של הרב אלון כלל לא מעלים על הדעת כל סיכוי להרשעה. בחודש פברואר האחרון אף קוצץ כתב האישום נגדו באופן דרמטי, לאחר שאחד משני המתלוננים נגד הרב החליט שלא להעיד. המתלונן השני העיד בכתב האישום המקורי כי בעת שהיה קטין הוא נוצל מינית בכוח על ידי הרב אלון, תוך ניצול יחסי חינוך. בכתב האישום נטען כי הרב אלון נישק וחיבק את המתלונן ממושכות, בשתי הזדמנויות שונות בשנת 2003. אלא שבמהלך המשפט החליט התלמיד שלא להעיד נגד הרב אלון - והפרקליט הראשי הודיע כי הפרקליטות חוזרה בה מהאישום השני בתביעה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן