"הבית היהודי" תתנגד להארכת שירות ההסדר

המפלגה טוענת כי הארכת שירות ההסדר מנוגדת להסכם הקואליציוני ולמתווה המשותף לגיוס לצה"ל. השר אריאל: המסלול ימשיך להתקיים כפי שצריך, זו אינה פשרה אלא מסלול לכתחילה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/05/13 12:53 יד בסיון התשעג

"הבית היהודי" תתנגד להארכת שירות ההסדר
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

”הבית היהודי“ מתנגדת לטיוטת הרפורמה לשיוויון בנטל שהגישה היום (ה‘) ועדת פרי: במפלגה מתנגדים להארכת פרק השירות הפעיל של חיילי ההסדר וטוענים כי החלטת הוועדה מנוגדת להסכם הקואליציוני שנחתם בין ”הבית היהודי“ לליכוד-ביתנו, לפיו המפלגות יעבדו במשותף על מתווה מוסכם לגיוס לצה“ל - ללא שינוי במסלול ההסדר.

השר אורי אריאל אמר היום בעקבות ההצעה כי ”מדובר בסעיף המנוגד בצורה מוחלטת להסכם הקואליציוני ולמתווה המשותף. הבית היהודי יתנגד בוועדה וידרוש הורדתו בהתאם להסכם הקואליציוני. חיילי ההסדר משלבים לימוד תורה עם שירות צבאי משמעותי. זו אינה פשרה אלא מסלול לכתחילה והמסלול ימשיך להתקיים כפי שצריך“.

כפי שדווח מוקדם יותר בכיפה, ועדת פרי לשוויון בנטל הגישה היום למזכירות הממשלה את רפורמת הגיוס החדשה הכוללת תיקוני חקיקה לחוק שירות ביטחון, חוק שירות אזרחי חדש והחלטת ממשלה נלווית להשלמת החקיקה, לקראת הצבעת השרים על סעיפיה ביום ראשון הקרוב.

על פי הרפורמה, מסלול ה“הסדר“ יעודכן: משך השירות הצבאי יוארך ל-17 חודשים. בתום תקופת הביניים (יולי 2016) ולמשך 3 שנים יוארך משך השירות הפעיל בהדרגה (2-3 חודשים בכל שנה) כך שבתום 3 שנים יעמוד משך השירות במסלול זה על 24 חודשים. כמו כן החליטה הוועדה כי מסלול ישיבות ההסדר ייפתח גם לאוכלוסיה החרדית.