הרב פירון מתנגד להארכת שירות ההסדר

שר החינוך פנה לחברי ועדת פרי וביקש מהם שלא להאריך את פרק שירותם הפעיל של בני ישיבות ההסדר: "הארכת השירות עלולה להיות מכה אנושה למפעל חשוב זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/13 11:06 יא בסיון התשעג

הרב פירון מתנגד להארכת שירות ההסדר
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

שר החינוך, הרב שי פירון, פנה לועדת פרי לשיוויון בנטל וביקש מחברי הוועדה שלא להאריך את פרק שירותם הפעיל של בני ישיבות ההסדר.

במכתב ששיגר הרב פירון, שפורסם היום (ב‘) ב“מעריב“, הסביר שר החינוך כי ”הארכת השירות הפעיל של בני ישיבות ההסדר לשנתיים, והשוואתו למסלולים אחרים, עלולה להיות מכה אנושה למפעל חשוב זה“. לדבריו, ”יעודן של ישיבות ההסדר הוא להצמיח גדולי תורה ציוניים בעלי עוצמה רוחנית ותורנית ותפיסת עולם ממלכתית. הארכה חד-צדדית של המסלול עשויה לפגוע בכולנו“.

”לא ייתכן כי דווקא בעת הזו, כשהציונות הדתית שותפה בכירה בהנהגת המדינה, התוצאה של מהלך השוויון בנטל, שיועד בעיקרו לשלב את מי שאינו שותף, תהיה דווקא פגיעה בעולם התורה הציוני המכשיר הנהגה רוחנית המחוברת למדינה ולחברה. צעד כזה, יותר משהוא מצליח לחבר ולאחד, מעביר מסר שעולם התורה ואחריות ציבורית אינם יכולים כביכול להיבנות בכפיפה אחת“, סיכם הרב פירון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן