הרב רונצקי קרא לרבני "הר המור" להפסיק לתקוף את הרב סתיו

הרב אביחי רונצקי טוען כי "פסילת הרב דוד סתיו על ידי תלמידי חכמים גדולים, גורמת נזק עצום". הוא קרא לרבני ישיבת "הר המור" להפגש עם הרב סתיו ולברר את עמדותיו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/05/13 11:37 כט באייר התשעג

הרב רונצקי קרא לרבני "הר המור" להפסיק לתקוף את הרב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר, מתייחס היום (ה‘) למרוץ לרבנות הראשית וטוען במרומז כי פסילת מועמדותו של הרב דוד סתיו על ידי אנשיו של הרב טאו וישיבות ”הקו“ מהווה ”נזק עצום שאחריתו מי ישורנו“.

בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו טען הרב רונצקי כי ”המהלך הנוכחי של העמדת הרב אריאל כמועמד מוסכם, נראה כמחויב המציאות, בעיקר מצד גודל אישיותו התורנית והתאמתו לתפקיד הרב הראשי ללא כל עוררין“. הוא ציין כי הדבר כרוך בחקיקה אישית ובהסכם עם ש"ס ”ויש בכך אי נעימות מרובה“, אך הדגיש כי ”'הצר שוה בנזק המלך' ותועלת המהלך אם אכן יוכתר בהצלחה, גדולה בהרבה על השלילה שיש בו“.

אמנם, הרב רונצקי הוסיף כי ”יש לקחת בחשבון, שלא נצליח ושוב נעמוד בפני החלטה מי משלושת המועמדים מתאים לתפקיד“. בשלב זה הוא הבהיר כי לדעתו פסילת הרב דוד סתיו ”על ידי תלמידי חכמים גדולים, מוכרים ואהובים עלינו, כשתלמידיהם, צעירי הצאן, מוסיפים בדבריהם שמן על המדורה ולהבות המחלוקת מרקיעות שחקים- בכל זה יש נזק עצום שאחריתו מי ישורנו“.

”אני מייחל לכך שרבני הר המור, גדולי תלמידי חכמים באמת, יבקשו את הרב סתיו לשיח של בירור עמדותיו, ביחס לנושאים שעומדים על הפרק בציבוריות הישראלית“, הוסיף הרב רונצקי, ”במפגש שכזה, יתקיימו דברי הנביא "האמת והשלום אהבו", ויוליד בירור אמיתי כמתחייב משיח של תלמידי חכמים, וערכו הגדול של השלום גם הוא יישמר“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן