יום ירושלים: חשש מגזענות נגד ערבים במהלך "ריקודגלים"

הרב חיים דרוקמן כינס תלמידים וחניכים והזהיר אותם מהתנהגות גזענית ופרובוקטיבית, שאפיינה לא מעט את האירועים בשנים הקודמות, שתכליתה פגיעה מילולית ופיזית באוכלוסייה הערבית בבירה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 16:22 כז באייר התשעג

יום ירושלים: חשש מגזענות נגד ערבים במהלך "ריקודגלים"
ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה, צילום: ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה

תנועת ”בני עקיבא“ פנתה לקומונריות ולמדריכים בבקשה להבהיר לחניכים ולמנוע מראש ניסיונות פרובוקטיביים וגזעניים הכוללים אלימות מילולית ופיזית נגד האוכלוסייה הערבית בירושלים.

מחר (ד‘), יום ירושלים, יגיעו אלפי חניכי התנועה לחגיגות ”ריקודגלים“ המסורתי, המתקיים בעיר מדי שנה. החניכים יצעדו בריקודים ומנגינה מגן סאקר עד לכותל בין סמטאות ורחובות העיר. חניכי תנועת בני עקיבא יוצאים מהסניפים השונים ולא באופן ארצי מרוכז - ויצטרפו לאירוע בירושלים.

ביום ראשון, לקראת חגיגות יום ירושלים, כינס הרב דרוקמן את נציגי מוסדות הלימוד הדתיים, החל מתנועות הנוער וכלה בבתי הספר ובמכינות הקדם צבאיות - וביקש מהם לדאוג שהתלמידים והחניכים ישתתפו באירועים השונים מבלי לתקוף או לפגוע באוכלוסייה הערבית בעיר.

לפנייה הצטרפו גם ראשי ”בני עקיבא“, אשר ביקשו מהקומונריות בכל הסניפים לדאוג ”לשמירה על הסדר הטוב ביום הזה ועל חגיגה של שמחה ולא של פרעות“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן