הרב פירון דוחה את הקומבינות: "רב ראשי לא ייבחר בדיל"

הרב שי פירון הדגיש את מחוייבות "יש עתיד" לבחירתו של הרב דוד סתיו כרב ראשי. הוא תקף את הניסיונות ל"דיל" שיסלול את דרכו של הרב אריאל לתפקיד וקבע כי הם "פגעו בתדמיתה של הרבנות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/05/13 16:14 כא באייר התשעג

הרב פירון דוחה את הקומבינות: "רב ראשי לא ייבחר בדיל"
המכון הישראלי לדמוקרטיה, צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

הרב שי פירון, שר החינוך, הדגיש היום (ד‘) את מחוייבות מפלגת ”יש עתיד“ לבחירתו של הרב דוד סתיו כרב הראשי לישראל - תוך שהוא מביע התנגדות נחרצת ל“דיל“ פוליטי שהרב חיים דרוקמן מנסה לרקום באחרונה, כדי להביא לבחירתו של הרב יעקב אריאל לתפקיד.

ישלב בין המחויבות להלכה למחויבות הממלכתית של הרבנות, הרב סתיו (צילום: יחצ)

בהודעה שפורסמה היום קבע הרב פירון כי ”רב ראשי לישראל לא ייבחר בדיל. אנו מאמינים כי הרב דוד סתיו הוא המועמד הראוי לתפקיד“. במפלגה הדגישו כי הרב סתיו יוכל, בתפקידו, לשלב בין המחויבות להלכה לבין המחויבות הממלכתית והציונית של הרבנות הראשית. ”מוסד הרבנות חייב להתחבר מחדש לכלל הציבור היהודי בישראל, ולבטא גישה מכבדת ומקרבת לכלל החברה הישראלית, כתנאי לכך שיוכל למלא את ייעודו חשוב“, ציין הרב פירון.

שר החינוך מתח ביקורת על הניסיון ל“דיל“ בין ”הבית היהודי“ לש“ס, במסגרתו תוארך כהונתו של הרב שלמה עמאר, על מנת לשנות את החקיקה המגבילה את גיל המתמודדים לתפקיד הרב הראשי - ובכך לסלול את דרכו של הרב יעקב אריאל לתפקיד. הרב פירון אמר היום כי ”הימים האחרונים פגעו בתדמיתה של הרבנות ובחשיבותו של תפקיד הרב הראשי. הרבנים הראשיים לישראל צריכים להיות דמויות ממלכתיות ומנותקות מכל שיח פוליטי“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן