הדיין שביטל גיוריו של הרב דרוקמן - יועמד לדין?

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב אברהם שרמן, לשעבר דיין בבית הדין הרבני הגדול אשר זכור כמי שביטל את גיוריו של הרב חיים דרוקמן. הרב שרמן נחשד לכאורה במרמה ושימוש לרעה בכוח המשרה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/04/13 11:11 טו באייר התשעג

הדיין שביטל גיוריו של הרב דרוקמן - יועמד לדין?
יחצ, צילום: יחצ

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב אברהם שרמן, לשעבר דיין בבית הדין הרבני הגדול, זאת בחשד לכאורה של עבירות מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה.

במסגרת החקירה נחקר הרב שרמן באזהרה, באישור היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שבחן את החומר שהוצג בפניו. מחומר החקירה עולה כי הרב שרמן, קיבל החלטות על שחרור של סרבן גט ממאסר. על פי החשד, הרב שרמן גיבש את עמדותיו והחלטותיו בתיק לאחר שנחשף ללחצים חיצוניים ובפעולותיו בתיק הושפע מלחצים אלה וטיפל בתיק תוך הפרת תקנות בתי הדין.

במשטרה אמרו אתמול (ד‘) כי התגבשה תשתית ראייתית לכך שהרב שרמן עבר עבירות של שיבוש מהלכי משפט, הפרת אמונים ושימוש לרעה בכח המשרה. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לעיון היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה לשם קבלת החלטת היועץ המשפטי לממשלה.

כזכור, בפסק דין שניתן בשנת 2009 בהרכב של שלושה דיינים בבית הדין הרבני הגדול, בראשות הרב שרמן, מתח הרב שרמן ביקורת על גיוריו של הרב חיים דרוקמן, דאז ראש מערך הגיור הממלכתי במשרד ראש הממשלה. פסק הדין דאז ניתן בנושא תקפות גיורה של אישה שהתגיירה בבית דינו של הרב דרוקמן. מאז התחוללה סערה ציבורית, ששיאה בסימני השאלה שניתנו בתוקפם של הגיורים הצבאיים.