בנט לשר החוץ הקנדי: מדינה פלסטינית לא תקום ואם תקום - תכשל

השר נפתלי בנט קיים בשבוע האחרון מספר פגישות מדיניות, בין היתר עם שר החוץ הקנדי, ג‘ון ביירד. בנט טען כי המשך ירי הטילים על ישראל "חיסל את אמון הציבור בפתרון המדינה הפלסטינית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/04/13 14:08 כח בניסן התשעג

בנט לשר החוץ הקנדי: מדינה פלסטינית לא תקום ואם תקום - תכשל
יחצ, צילום: יחצ

שר הכלכלה וחבר הקבינט הבטחוני, נפתלי בנט, נפגש היום (ב‘) עם שר החוץ הקנדי ג'ון ביירד. הפגישה הייתה ידידותית במיוחד והתארכה כ-45 דקות מעבר למתוכנן ועסקה ביחסי החוץ והביטחון בין שתי המדינות ובנושא הפלסטיני.

"המשא ומתן עם הפלסטינים צריך להתחיל מהעם“, אמר בנט לשר החוץ הקנדי, ”מדינה פלסטינית במתווה הנוכחי לא תקום ואם תקום תהיה כושלת ועוינת. הגיע הזמן לעבור ל-״Plan B״ שתתחיל מהעם ולא בדיפלומטיה, שעיקרה טיפול באיכות החיים הפלסטיני ובחופש התנועה״. השר בנט הוסיף כי משא ומתן אמיתי חייב למתחיל קודם כל מלמטה“.

בימים האחרונים קיים שר הכלכלה סבב שיחות עם בכירים ברחבי העולם. בין השאר נפגש בנט עם קבוצה של סנאטורים מארה"ב, עם שגריר ארה"ב בישראל, עם שר החוץ של בווריה ועם שר החוץ של נורבגיה. בפגישותיו, שחלקן נערכו בעת ירי הטילים בדרום, הציג השר בנט את תפיסתו לפיה המשך הטילים על ישראל חיסל סופית את האמון של הציבור הישראלי בפתרון של מדינה פלסטינית, וקרא למציאת "פתרונות יצירתיים" לסכסוך במזרח התיכון.