כתייר פשוט: השר אורי אריאל עלה להר הבית

השר אריאל לא זוהה על ידי השוטרים במקום, הציג את תעודת הזהות שלו ונכנס להר הבית כתייר מן השורה. "הליכוד סירב להתייחס להר הבית כחלק מקווי הממשלה", הוא חושף

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/03/13 12:06 יח בניסן התשעג

כתייר פשוט: השר אורי אריאל עלה להר הבית
המטה המשותף למען הר הבית, צילום: המטה המשותף למען הר הבית

השר אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון, עלה בשבוע שעבר להר הבית כתייר פשוט, מבלי להזדהות כשר, באופן תקדימי. השר אריאל לא זוהה על ידי שוטרי המקום והציג את תעודת הזהות שלו, שאפשרה לו לעלות להר הבית כתייר פשוט, מבלי להזדהות כשר בממשלה. מדובר, כאמור, בביקור תקדימי מצד שר בממשלה ישראל שעולה להר הבית.

העיתונאי ארנון סגל מ“מקור ראשון“, שהתלווה לשר אריאל להר הבית, דיווח היום (ו‘) כי במהלך הסיור שערך אריאל הוקרא סדר קורבן הפסח - הקראה שנקטעה כמה פעמים בידי השוטרים שדחקו בשר ומלוויו להמשיך, להתקדם, ולצאת בטרם תום שעת הביקור באתר המקודש.

ביקור תקדימי, השר אריאל בהר הבית (צילום: המטה המשותף למען הר הבית)

השר שהשתדל לא להבליט את זהותו, ולא להתעמת עם הנהלים במקום, אף זימר חרישית קטע מן הפיוט "והיא שעמדה" במהלך שהייתו בהר.

בדברים שאמר למלוויו הבהיר השר שהדרישה לשוויון זכויות ליהודים בהר לא נכללה בהסכם הקואליציוני של תנועתו עם 'הליכוד', בשל סירוב נציגי 'הליכוד־ביתנו' לעסוק בנושא כדבריו. אריאל הוסיף שלדעתו במהלך הקדנציה הנוכחית תחול התקדמות בעניין ההר ונגישותו ליהודים, אך הוסיף שזה 'יהיה קשה', כיוון שראשי המערכת הנוכחיים יבקשו להתמיד בשימור הנוהל הקיים, האוסר פולחן יהודי באתר.