אין גבול לבושה: "בקהילה" החרדי צנזר נשים שנספו בשואה

העיתון החרדי פרסם את אחת התמונות המפורסמות מתקופת השואה, תוך שהוא מצנזר את פניהן של היהודיות שהופיעו בה. עורך השבועון מצטדק: "הבאנו לקוראים רק מה שהם צריכים לראות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/03/13 18:07 טז בניסן התשעג

אין גבול לבושה: "בקהילה" החרדי צנזר נשים שנספו בשואה
מתוך המגזין, צילום: מתוך המגזין

העיתון החרדי ”בקהילה“ צנזר את פניהן של נשים בתמונה המפורסמת מתקופת השואה, בה נראה ילד יהודי המרים את ידיו בגטו וורשה, כשלצדו ומאחוריו יהודים ומסביבם חיילים נאצים. התמונה, שפורסמה בגיליון החג של ”בקהילה“, עברה צנזור - בה טושטשו פני הנשים שהופיעו בה.

התמונה המפורסמת, שהפכה ברבות השנים לאחד מסמלי תקופת השואה, צולמה ככל הנראה לאחר מרד גטו ורשה שפרץ לפני כשבעים שנה, בערב ליל הסדר. היהודים שצולמו בה נכנעו בדרך לאומשלגפלאץ, משם נשלחו למחנות ההשמדה.

התמונה המצונזרת (צילום: מתוך המגזין)

לצד התמונה המצונזרת ראיינו ב“בקהילה“ את אריה סימונסון, שטען כי זיהה עצמו כילד המפורסם שמרים ידיים בתמונה, לאחר שבמשך שנים החוקרים התקשו לזהות את הילד. בראיון לעיתון החרדי הוא תיאר את זוועות התקופה.

העיתונאי יצחק טסלר מ-Ynet, שדיווח על הצנזור, ראיין את עורך השבועון החרדי, אברהם דב גרינבוים, שהסביר כי "הטור נסוב על נשוא התמונה, אריה סימונסון, וככזה אין טעם להביא את כל התמונה מסביב, כשאנו ביקשנו להדגיש בעיקר את הילד העומד חסר אונים. יחד עם זאת, אנו מכבדים את זכר קדושי השואה, ולהבדיל - מכבדים את קוראינו, ומביאים בפניהם רק את מה שהם צריכים ורוצים לראות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן