הרבנות הראשית: מקווים שפרנסיסקוס ה-1 ימשיך לחזק את הקשר עם היהודים

ברבנות הראשית ברכו את העולם הנוצרי על בחירתו באפיפיור ה-266, חורחה מריו ברגוליו. הרבנים הראשיים הביעו תקווה כי האפיפיור "יחזק ויטפח את הקשר עם מדינת ישראל והעם היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/03/13 15:29 ג בניסן התשעג

הרבנות הראשית: מקווים שפרנסיסקוס ה-1 ימשיך לחזק את הקשר עם היהודים
cc-by-Aibdescalzo, צילום: cc-by-Aibdescalzo

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, בירכו היום (ה‘) על בחירתו של האפיפיור הבא - פרנסיסקוס הראשון, לאחר שמינויו אושר אמש על ידי מועצת הקרדינלים - ה“קונקלווה“. האפיפיור, שיחליף את בנדיקטוס ה-16 אשר פרש מתפקידו, הוא חורחה מריו ברגוליו - האפיפיור ה-266 במספר. לאחר בחירתו היתמר עשן לבן מארובה הקפלה הסיסטינית בוותיקן והפעמונים צלצלו בכיכר פטרוס.

ברבנות הראשית ציינו היום כי ב-12 השנים האחרונות מתנהל שיח פורה ועשיר בין הרבנות הראשית לישראל לבין הוותיקן, בעניינים ברומו של עולם - כגון איסור שימוש בשם האל כהצדקה לפעולות טרור, קדושת החיים, קדושת התא המשפחתי ונושאים נוספים. ברבנות הדגישו כי השיח הביא להישגים משמעותיים, דוגמת החלטת הוותיקן לשעות לבקשת הרבנות הראשית לישראל ולהדיח את הכומר ויליאמסון מכחיש השואה וכן השמטת קטעי תפילה שבהם ביטויים קשים ומעליבים נגד היהודים מתפילת יום השישי.

האפיפיור החדש, פרנסיסקוס ה-1 (צילום: cc-by-Aibdescalzo)

הרבנים הראשיים הזכירו את התבטאויותיהם של שני האפיפיורים הקודמים, ג'ון פול השני ובנדיקטוס ה-XVI, לפיהן הקב"ה מעולם לא הפר בריתו עם העם היהודי, וכן האמירה לפיה היהודים הם אחיהם הבכורים, ואף הוריהם, של המאמינים הנוצרים. התבטאויותיהם של שני האפיפיורים האחרונים היו נדבך חשוב במאבק באנטישמיות באירופה ובכלל.

”השיח בין הוותיקן לרבנות הראשית לישראל, היה בברכתם ומעורבותם האישית של שני האפיפיורים הקודמים. ברבנות הראשית לישראל סמוכים ובטוחים שגם האפיפיור פרנסיסקוס, שיחסיו הטובים עם היהודים מוכרים וידועים, ימשיך באותה הרוח, יחזק ויטפח את הקשר עם מדינת ישראל והעם היהודי“, מסרו ברבנות.