האזינו: הרב רונצקי מאיים באלימות על נוער הגבעות

תיעוד בלעדי: ראש הישיבה באיתמר איים על פעילי ימין כי "ישברו לכם את הידיים והרגליים", לאחר שאלו הודיעו לו כי בכוונתם להפגין מול עצרת הזיכרון לבני משפחת פוגל, במחאה על השתתפותו של האלוף ניצן אלון

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/02/13 09:21 ז באדר התשעג

האזינו: הרב רונצקי מאיים באלימות על נוער הגבעות
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר, איים באלימות על קבוצת צעירים המזוהים עם הימין הקיצוני ונוער הגבעות, לאחר שאלו הבהירו כי בכוונתם להפגין מול עצרת הזכרון שתתקיים הערב (א‘) בישיבה, לזכרם של בני משפחת פוגל, במחאה על השתתפותו של האלוף ניצן אלון בעצרת. במהלך השיחה איים הרב רונצקי על אותו פעיל והבהיר לו: "בחורי הישיבה יחטיפו ישברו לכם את הידיים והרגליים".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/217201336415.mp3[/embed]

דוב מורל, שהורחק על ידי האלוף אלון משטחי יהודה ושומרון, טלפן לרב רונצקי בבקשה להתערבותו בנושא, כדי שהאלוף אלון לא ישתתף בעצרת. ”זה קצת לא לעניין להזמין אלוף פיקוד שמרחיק יהודים מביתם", אמר מורל בשיחה שהגיעה לידי כיפה, ”אני נמצא כבר חצי שנה בהרחקה מיו“ש עם לא מעט יהודים, בהם ילדים בני 15“.

הרב רונצקי, מנגד, אמר למורל כי האלוף אלון חותם על צווים בהתאם להנחיות השב"כ וכי ”אני מכיר ניצן אלון הרבה שנים. עם ישראל חייב לו הרבה מאוד. זה אדם שעושה הרבה מאוד לביטחון המדינה“. מורל לא השתכנע ואמר כי ”ביום ראשון בערב תפגשו את האנשים שלא מוכנים להשלים עם זה".

הדברים הכעיסו את הרב רונצקי. ”... אז יחטפו מכות. אני אזמין משטרה והם יחטפו גם מכות. אתה ילד קטן. אתה חוצפן. אם אתם באים לישיבה ועושים רעש, אזמין מראש משטרה. החבר'ה של הישיבה ישברו לכם את הידיים והרגלים, אני אדאג לזה". מורל נבהל והטיח ברב רונצקי: "כך מדבר רב בישראל?" הרב רונצקי השיב: "כן. ככה. לך ישברו את הידיים ואת הרגליים. אם אתם לא תסתמו את הפה שלכם ותחללו את כבוד העצרת ישברו לכם את היידים ואת הרגליים. אם מישהו מכם יבוא לשם ויפתח את הפה שלו בזמן העצרת ישברו לו את הידיים ואת הרגליים".

"אתה הולך לקבל תביעה על איומים", השיב מורל וניתק את השיחה. הרב רונצקי פנה למשטרת ישראל בבקשה לתגבר כוחות במהלך העצרת ולמנוע את הפרת הסדר הציבורי במקום.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il