נציגים מקומיים של הבית היהודי נגד התערבות הרבנים

המתח בבית היהודי עולה לשיא נוסף, כשפורום סגני ראשי הערים במפלגה שיגר מכתב לרבנים, בו הם מתבקשים שלא להתערב במו"מ הקואליציוני שמתנהל סביב סוגיית גיוס החרדים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/02/13 07:36 כו בשבט התשעג

נציגים מקומיים של הבית היהודי נגד התערבות הרבנים

פורום סגני ראשי הערים מטעם ”הבית היהודי“ שיגרו היום (ד‘) מכתב פומבי, בו הם מבקשים מרבני המפלגה שלא להתערב בהחלטות הפוליטיות המתקבלות בצוות המו“מ או בקרב חברי הסיעה, סביב סוגיית גיוס החרדים לצה“ל. על המכתב חתומים כעשרה סגני ערים מרכזיים במפלגה, ביניהם דוד הדרי מירושלים, שי בלומנטל מחיפה ומוטי זפט מפתח תקווה.

במכתב שנמסר גם לרבנים, כותבים אנשי ”הבית היהודי“ כי ”זה שנים רבות שאנו, אנשי השטח המוניציפליים של המפלגה, חוזים כיצד אנשי ש"ס ויהדות התורה משתלטים על כל חלקה טובה במרחב הציבורי הארצי. מדובר במועצות הדתיות, בחברא קדישא, ברבנויות המקומיות, במערך הגיור, בבתי הדין הרבניים, ברבנות הראשית - בכל הגופים הללו הפנים היפות של היהדות אינם נראות כפי שהיינו רוצים לראותם“.

”הזלזול של מפלגת ש"ס ויהדות התורה באזרחי המדינה לא פסח גם עלינו“, נכתב, כשסגני ראשי הערים מתייחסים גם לתגובת הרב עובדיה יוסף לחשיפת כיפה בדבר תמיכתה של איילת שקד בנישואין אזרחיים לפסולי חיתון: ”רק לפני ימים מספר השתלח בנו מנהיגה של ש"ס בכינוי "בית של גויים" שאנו רוצים לעקור את התורה“.

”קצנו במציאות שלימוד התורה הפך לקרדום לחפור בה, שרוממות לימוד התורה הופכת לאי נשיאה בנטל הלאומי, שבשל נציגי החרדים הפכה היהדות בעיני רוב הציבור הישראלי לכלי לקידום הישגים פוליטיים“, כותב הנציגים, קצנו במציאות שבה אזרח חרדי פטור משירות צבאי או אזרחי, ואינו נושא בנטל הצמיחה הלאומית בעוד הנטל על אחיו הציוניים דתיים והחילונים הולך וגדל הן בשירות הצבאי והן בקיומה הכלכלי של המדינה“.

בפנייה לרבנים, מבקשים הנציגים במכתבם: ”תנו למי שנבחרו לייצג את המחנה הציוני דתי בכנסת ישראל ובראשם נפתלי בנט לקיים משא ומתן פוליטי על מנת להשיג את "תיקון העולם" שכה נדרש למדינתנו. אם רוצים להשיג את הסכמת נציגי ש"ס ויהדות התורה לפשרות כואבות בנושא השיוויון בנשיאה בנטל יש להציב בפניהם תנאי פתיחה גבוהים בתחילת המשא ומתן. אנא אפשרו לפוליטיקאים לבצע את מלאכתם. מאות אלפי מצביעים בחרו בהם בדיוק לשם כך - להחזיר ליהדות את פניה היפות“.