ח"כ עליזה לביא: נפעל יחד לקידום מעמד האישה

לביא, שתשבע היום אמונים לכנסת ישראל, החליטה לשאת את "תפילת דבורה" לפני שתקבל את המינוי הרשמי. "היא דמות לחיקוי, אות ועדות למקומן של נשים במציאות ימינו", הסבירה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/02/13 10:16 כה בשבט התשעג

ח"כ עליזה לביא: נפעל יחד לקידום מעמד האישה
יש עתיד, צילום: יש עתיד

לפני מספר שנים, כשפרסמה את ספרה ”מנהג נשים“, המליצה ד“ר עליזה לביא כי בטקסים בהם ממנים נשים לתפקידי מפתח בהנהגה, ראוי לשאת את ”תפילת דבורה“, מספר שופטים. היום (ג‘) היא תזכה לממש את המנהג שהציעה, בעת שתושבע אמונים לכנסת ישראל.

אתמול חילקה לביא את ”תפילת דבורה“ לחברותיה לסיעת ”יש עתיד“ והסבירה כי דבורה הנביאה, שהקדימה את זמנה בפעילותה הציבורית, היא דמות לחיקוי, אות ועדות למקומן של נשים במציאות ימינו. "לפני למעלה מ- 3000 שנים - בתקופתה של דבורה הנביאה, אישה כמנהיגת ציבור הייתה תופעה חריגה בנוף. ולאורך כל תולדות העם היהודי, מעט מאוד נשים שימשו בתפקידים ציבוריים לאורך זמן, כשגם אל דבורה מיעטו להתייחס“, ציינה לביא.

”היום יישבעו אמונים לכנסת ישראל מספר שיא של עשרים ושבע נשים“, אומרת לביא, ”אמנם יש עוד מקום רב לשיפור, אך אי אפשר להתעלם מהמגמה החיובית ומהבשורה שמביאה איתה הכנסת התשע עשרה. תפילתי היא שיחד עם חברותיי נייצג נאמנה את ציבור הנשים בישראל, ונפעל יחד למען קידום מעמד האישה בחברה הישראלית“.