בכירי הרבנים בציונות הדתית נועדו עם אדמו"רים בכירים

הפגישות האינטנסיביות מתקיימות בעקבות חשש כבד מצד החרדים מפני מתווה נרחב לגיוסם לצה"ל. פגישה נוספת מתוכננת בין האדמו"ר מגור לרב זלמן מלמד ולרב טאו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/02/13 11:36 כד בשבט התשעג

בכירי הרבנים בציונות הדתית נועדו עם אדמו"רים בכירים
אלדר בירם, צילום: אלדר בירם

המפלגות החרדיות מפעילות לחץ על בכירי הרבנים בציבור הדתי-לאומי, בעיקר במפלגת ”הבית היהודי“, על מנת ללחוץ את יו“ר המפלגה נפתלי בנט שלא להסכים למתווה נרחב לגיוס חרדים לצה“ל.

במסגרת זו, אמש (א') הגיעה משלחת רבנים בכירים מהציונות הדתית לביקור בחצרותיהם של אדמו“רים מהציבור החרדי בבני ברק. בין היתר השתתפו בביקור גם הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב יעקב אריאל והרב חים דרוקמן. הפגישה, על פי מקורות שהשתתפו בה, עסקה בהידוק היחסים בין המגזר החרדי למגזר הדתי לאומי - בינתיים ללא סיכומים פוליטיים בסוגיית השוויון בנטל.

היום נמשכו הפגישות, כששר הפנים היוצא, אלי ישי, נועד בישיבת ”מרכז הרב“ עם ראש הישיבה, המועמד גם לתפקיד הרב הראשי לישראל, הרב יעקב שפירא. השניים שוחחו על נושאים שונים וביניהם גם על סוגיית גיוס החרדים לצה“ל.

כמו כן צפויה להתקיים היום פגישה נוספת של האדמו"ר מגור עם הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל, הרב צבי טאו נשיא ”הר המור“ והרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור. הרבנים צפויים אף להיפגש עם האדמו"ר מבעלז.